باتری های بازیافتی خودروهای الکتریکی به طلا تبدیل می شوند

سه شنبه 03 مرداد 1402 ساعت 11:05
باتری های بازیافتی خودروهای الکتریکی به طلا تبدیل می شوند

به گفته شرکت تحقیقاتی EMR، چین تقریباً تمام بازیافت باتری خودروهای برقی را در بازار جهانی انجام می دهد که پیش بینی می شود از 11 میلیارد دلار در سال 2022 به 18 میلیارد دلار تا سال 2028 افزایش یابد.

پسماند ایران: قانونی که در قانون کاهش تورم ایالات متحده منتشر شده است، شرکت‌هایی را مجبور می‌کند تا باتری‌های خودروهای الکتریکی را در آمریکای شمالی بازیافت کنند و این منطقه را در خط مقدم رقابت جهانی برای تضعیف سلطه چین بر این حوزه قرار می‌ دهد.

به گزارش پسماند ایران به نقل از خبرخودرو، این قانون شامل بندی است که به طور خودکار مواد باتری خودروهای الکتریکی بازیافت شده در ایالات متحده را به عنوان ساخت آمریکا برای یارانه، صرف نظر از منشأ آنها، واجد شرایط می کند. این مهم است زیرا خودروسازان را واجد شرایط استفاده از مواد باتری بازیافتی ایالات متحده برای مشوق های تولید خودروهای الکتریکی می کند.

رویترز با بیش از ده ها مقام و کارشناسان صنعتی مصاحبه کرد که می گویند این باعث رونق ساخت کارخانه های ایالات متحده می شود و خودروسازان را تشویق می کند تا بیشتر در مورد باتری های قابل بازیافت تحقیق کنند و در نهایت می تواند خرید خودروهای برقی قدیمی کارکرده را برای خریداران کشورهای در حال توسعه دشوارتر کند.

به گفته شرکت تحقیقاتی EMR، چین تقریباً تمام بازیافت باتری خودروهای برقی را در بازار جهانی انجام می دهد که پیش بینی می شود از 11 میلیارد دلار در سال 2022 به 18 میلیارد دلار تا سال 2028 افزایش یابد. با معرفی خودروهای برقی بیشتر و افزایش سن از ناوگان خودرو، این تجارت رشد خواهد کرد.