تحقق انتشار صفر کربن با قوانین بازیافت باتری در اروپا

سه شنبه 10 مرداد 1402 ساعت 16:18
تحقق انتشار صفر کربن با قوانین بازیافت باتری در اروپا

قوانین جدید اتحادیه اروپا در زمینه بازیافت باتری، با تحقق انتشار صفر کربن به حفظ محیط‌ زیست کمک می‌کند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از ایمنا، شورای اتحادیه اروپا قوانین جدیدی در زمینه صنعت باتری وضع کرده است که علاوه بر حفظ محیط زیست به فرآیند بازیافت و استفاده دوباره از منابع کمک می‌کند. باتری‌ها برای فرآیند کربن‌زدایی و حرکت اتحادیه اروپا در زمینه به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای اهمیت زیادی دارند. علاوه بر این، پس از پایان عمرشان دارای موادی هستند که می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد.

بر اساس قوانینی که اتحادیه اروپا برای بازیافت باتری تعیین کرده است، تولیدکنندگان مسئول جمع‌آوری درصدهای تعیین شده ضایعات باتری‌های قابل حمل خواهند بود. این میزان تا پایان سال ۲۰۲۷ میلادی، ۶۳ درصد در نظر گرفته شده است و تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی ۷۳ درصد مشخص شده است. علاوه بر این، آن‌ها باید به اهداف جمع‌آوری اختصاصی ضایعات باتری‌های وسایل حمل‌ونقل سبک دست پیدا کند. این هدف تا پایان سال ۲۰۲۸ میلادی، ۵۱ درصد و تا پایان سال ۲۰۳۱ میلادی ۶۱ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین، حداقل سطح بازیافت مواد برای باتری‌های صنعتی و خودروهای برقی نیز مشخص شده است. این قوانین اهداف مشخصی را برای بازیافت ۸۰ درصد باتری‌های نیکل-کادمیم و ۵۰ درصد برای دیگر باتری‌ها تا پایان سال ۲۰۲۵ تعیین می‌کند. این قوانین به منزله ایجاد یک تغییر قابل‌توجه در نحوه برخورد با مواد باتری در اتحادیه اروپا ایجاد شده است.

مقررات جدید اتحادیه اروپا، کل چرخه عمر باتری را پوشش می‌دهد و تضمین می‌کند که مواد خام حیاتی آن تا جایی که ممکن است، مجددمورد استفاده قرار می‌گیرد. باتری‌هایی که در اتحادیه اروپا به فروش می‌رسند، باید به شیوه‌های تولید پایدار و فرآیندهای بازیافت مؤثر پایبند باشند و در نهایت از هدف کاهش آلایندگی حمایت کنند. هدف از ارائه این قوانین، ارتقای عملکرد بازارهای داخلی برای باتری‌ها و ضمانت رقابت عادلانه‌تر با توجه به حفظ ایمنی و محیط زیست است.