امام جمعه: استانداری مازندران برای حل مشکل کارخانه زباله سوز نوشهر ورود کند

جمعه 03 آذر 1402 ساعت 15:55
امام جمعه: استانداری مازندران برای حل مشکل کارخانه زباله سوز نوشهر ورود کند

امام جمعه نوشهر از استانداری مازندران به ویژه شخص استاندار استان خواست تا نسبت به حل مشکلات کارخانه زباله سوز این شهرستان تدبیر ویژه ای اتخاذ کند.

به گزارش پسماند ایران به نقل از ایرنا، آیت الله محمود مشایخ در نمازجمعه این هفته شهرستان افزود : این کارخانه از سفر رهبر معظم انقلاب تامین و تاسیس شد اما کامل افتتاح نشده است که متاسفانه همچنان شیرابه های آن به رودخانه ماشلک می ریزد که بر نگرانی ها افزوده است.

این نیروگاه در ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۹۹ با هدف فرآوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت در زمینی به گستره حدود ۲ هکتار در منطقه "پلنگ چال " مکان قبلی دفن سنتی و غیر بهداشتی زباله نوشهر افتتاح شد.

وی اظهارداشت: ضمن این که دود و بوی تعفن ناشی از زباله های انباشت شده محوطه این کارخانه اهالی و شهروندان را نگران تر کرده است.

وی با بیان این که هنوز تصفیه خانه این کارخانه تکمیل نشده است، خاطرنشان کرد : در هر حال جان و سلامت مردم مطرح است و باید مسائل و مشکلات این کارخانه مورد بررسی قرار گرفته و مردم را از نگرانی درآرند.

خطیب جمعه نوشهر یادآور شد : به طور قطع با ورود استاندار اختلاف موجود بین شهرداری نوشهر و سرمایه گذار آن حل خواهد شد تا این مساله پایانی خوبی برسد.

آیت الله مشایخ در تذکر دیگری با اشاره به این که این شهرستان در مساله ورزش به ویژه رشته کشتی ظرفیت خوبی دارد، گفت : متاسفانه آن برنامه ریزی لازم این زمینه در شهرستان وجود ندارد برای این که این ظرفیت ها به فعلیت برسد باید برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد : باید با بودجه ملی ، مسوولان کشوری به شهرستان های مستعد ورزش از جمله این شهرستان توجه بیشتری بکنند و انتظار این است که مسوولان وزارتخانه مربوط به این مهم توجه کند تا ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی به کمال برسد.

امام جمعه نوشهر اضافه کرد : مسوولان ذیربط این شهرستان هم برنامه ریزی های مربوط برای شکوفایی استعدادهای ورزشی را بیشتر کنند و مواردی که باید لحاظ بشود مدنظر داشته باشند.

وی در بخش دیگر با اشاره به گرامیداشت هفته بسیج یادآور شد: امروز بسیج کارنامه درخشانی دارد و عالم گیر شده است، بسیج در گام اول انقلاب خیلی خوب درخشیده و به طور قطع در گام دوم انقلاب نیز با تجربیات حاصل شده بهتر می تواند بدرخشد.

آیت الله مشایخ ادامه داد : هر جا تفکر بسیجی باشد آنجا موفقیت است چقدر خوب است تفکر بسیجی در سیاست و اقتصاد استفاده بشود، نماد تفکر بسیجی در سیاست شهید رجایی است و تفکر بسیجی در اقتصاد یعنی رشد تولید با کارجهادی اگر ایندو کنار هم قرار گیرند آن نظری که رهبر معظم انقلاب به اقتصادی مقاومتی دارند تامین خواهد شد.

وی به هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره و اضافه کرد : استقرار دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) در نوشهر افتخاری برای این شهرستان بوده چرا که همه فرماندهان این نیرو در این مرکز علمی دانش آموخته می شوند.

به گفته وی اعضای ناوگروه ۸۶ که آب های آزاد جهان را نوردیده و افتخارات برای کشور آفریده در این دانشگاه تحصیل کردند.