ارائه خدمات خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی به پاکبانان قزوینی

سه شنبه 07 آذر 1402 ساعت 12:10
ارائه خدمات خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی به پاکبانان قزوینی

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از آغاز طرح خطر سنجی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی به پاکبانان خبر داد.

پسماند ایران: مهدی امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: با توجه به افزایش روزافزون بیماری‌های قلبی و عروقی در جامعه، پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی، اطلاع‌رسانی مناسب به افراد و مبارزه همه‌جانبه با عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی بسیار با اهمیت می‌باشد، با تغییرات ساده در زندگی مثل مقابله با فشار‌های روانی، کاهش فشار خون، رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی سعی می‌توان خطرات بیماری قلبی را کم و یا از بروز آن پیشگیری کنند.

امینی هدف از اجرای این طرح را، تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی پاکبانان زحمتکش و خدوم برشمرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا طرح خطر سنجی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی ویژه پاکبانان با همکاری شبکه بهداشت شهید بلندیان به اجرا درآمد و طی آن پاکبانان این سازمان از نظر برنامه بیماری‌های غیر واگیر (ایراپن)، سنجش قد، وزن، فشار خون، قند خون و کلسترول خون مورد ارزیابی قرار گرفتند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: همچنین توسط کارشناسان شبکه بهداشت در خصوص فعالیت بدنی، سبک زندگی، رژیم غذایی سالم و سطوح خطر بیماری‌های قلبی عروقی به پاکبانان آموزش‌های لازم ارائه شد.