فرماندار شفت خبر داد؛ کاهش ۲۰ درصدی تولید زباله در شفت

دوشنبه 04 دی 1402 ساعت 18:47
فرماندار شفت خبر داد؛ کاهش ۲۰ درصدی تولید زباله در شفت

فرماندار شفت با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تولید زباله در این شهرستان گفت: آموزش تفکیک زباله از مبدا در دستور کار دستگاه‌ های متولی باشد.

به گزارش پسماند ایران ، مهدی نقدی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شفت اظهار کرد: آموزش، نقش مهمی در مدیریت پسماند دارد و ما باید بتوانیم با مشارکت مردم فهیم میزان زباله‌های شهری کاهش و روستایی را به حداقل برسانیم تا تمامی روستاهای شهرستان عاری از زباله باشند.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه آموزش تفکیک زباله از مبدا در دستور کار دستگاه‌های متولی باشد، افزود: با اجرای تفکیک زباله از مبدا حجم تولید زباله شهرستان شفت کاهش یافته است.

وی از زحمات تمامی شهرداران و دهیاران در راستای هدف گذاری و سیاستگذاری پسماند قدردانی کرد و افزود: تفکیک زباله از مبدا دغدغه اصلی کارگروه پسماند است که باید آموزش تفکیک از مبدا در روستاها توسط دهیاران و در شهرها توسط شهرداران مدیریت بیشتری شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه باید تولید زباله در مبدا را به حداقل برسانیم و این کار با مشارکت و همکاری مردم فهیم محقق می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه ظرف ۳ ماه تولید زباله ۲۰ درصد کاهش داشته است.

نقدی با تاکید بر اینکه هر چقدر زباله کمتری تولید کنیم محیط زیستی پاک و محصولات کشاورزی سالم‌تری خواهیم داشت، ادامه داد: می‌بایست با رفتار خودمان به اطرافیان، گردشگران و مسافران در زمینه حفاظت از محیط زیست آگاهی بدهیم تا تلاش‌های ما در این حوزه بی ثمر نماند.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ کلاس آموزش تفکیک زباله از مبدا در شهرستان شفت با همکاری دستگاه‌های شهرستان گفت: آموزش‌های لازم به بیش از ۲ هزار نفر در سطح شهرستان داده شده است اما همچنان جای برای کار و آموزش‌های بیشتر داریم.

نقدی با اشاره به اینکه روستای کوزان به عنوان روستای سبز در شهرستان معرفی شده است، افزود: باید تلاش شود تا تمامی روستاهای این شهرستان عاری از تولید زباله باشند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر