۱۶۰۰ نیروی کارگر برای نظافت شهر کم داریم/ آغاز طرح «تفکیک زباله از مبدا» در کرمانشاه

سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 15:01
۱۶۰۰ نیروی کارگر برای نظافت شهر کم داریم/ آغاز طرح «تفکیک زباله از مبدا» در کرمانشاه

طرح تفکیک زباله در مبداء در وهله اول در شهرداری کرمانشاه آغاز شده و سال آینده در سطح ادارات دولتی و بعد هم در سطح محلات شهر اجرایی می‌شود.

پسماند ایران، شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه ۴۴۶۰ نیرو دارد، تعداد کارگران آن کم است و عملا ۱۶۰۰ نیروی کارگر جدید نیاز داریم، مشکل دیگر فرسودگی ماشین‌آلات خدمات شهری است که بسیاری از آن‌ها قدمت بیش از ۲۰ سال دارند و مرتب دچار خرابی می‌شوند.

آغاز طرح «تفکیک زباله از مبدا» در کرمانشاه
نوروزی افزود: در خصوص انتقادها به وضعیت رفت و روب و نظافت شهر گفت: یکی از مشکلات ما در این زمینه کمبود نیروی انسانی است، بر اساس استانداردها باید به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت شهری شش نیروی شهرداری شامل چهار نیروی کارگری و دو نیروی کارمندی فعالیت داشته باشند که با این حساب باید در شهرداری کرمانشاه با توجه جمعیت یک میلیون نفری شهر، ۶۰۰۰ نیرو شامل ۴۰۰۰ کارگر و ۲۰۰۰ کارمند داشته باشیم.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این تعداد نیروی مورد نیاز در حالی است که ما فقط در شهرداری کرمانشاه ۴۴۶۰ نیرو داریم که تعداد کارگران آن هم کم است و عملاً ۱۶۰۰ نیروی کارگر جدید نیاز داریم.

نوروزی گفت: مشکل دیگر در این زمینه فرسودگی ماشین‌آلات خدمات شهری است که بسیاری از آن‌ها قدمت بیش از ۲۰ سال دارند و مرتب دچار خرابی می‌شوند.

وی افزود: با این وجود وضعیت نظافت نسبت به بسیاری کلانشهرها که غرق زباله هستند بد نیست.

شهردار کرمانشاه از آغاز اجرای طرح «تفکیک زباله از مبدا» در کرمانشاه خبر داد و افزود: این طرح در وهله اول در شهرداری کرمانشاه آغاز شده و سال آینده در سطح ادارات دولتی و بعد هم در سطح محلات شهر اجرایی می‌شود.

وی با اجرای این طرح مخازن زباله که وجودشان ضرورتی نداشته باشد جمع آوری می‌شوند و اجرای این طرح و اقدامات موجب می‌شود که دچار انباشت زباله و پدیده زباله‌گردی نشویم.

وی گفت: این طرح و این اقدامات در سال آینده ساختار و نظام جمع آوری و دفع پسماند در کرمانشاه را متحول می‌کند.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات دو منطقه پنج و هفت شهرداری به مساحت ۳۰۰۰ هکتار به بخش خصوصی واگذار می‌شود و نیروهای این دو منطقه به سایر مناطق منتقل می‌شوند و وضعیت نظافت شهری بهبود پیدا می‌کند.