مخازن پسماند معابر منطقه ۲۲ نونوار شد

پنجشنبه 09 فروردین 1403 ساعت 14:26
مخازن پسماند معابر منطقه ۲۲ نونوار شد

یکی از ویژگی‌های اجرای طرح تحول نگهداشت شهر رسیدگی و آراستگی تجهیزات شهری است که یکی از این تجهیزات مخازن پسماند است که همه روزه استفاده عموم مردم از آن صورت می‌گیرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 22: جمع‌آوری پسماند‌های تر در طول شبانه‌روز، نیازمند یک مدیریت مناسب و پایش مستمر و رسیدگی به مخازن پسماند برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی ضرورت دارد و معضل شیرابه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین عامل فرسودگی مخازن محسوب می‌شود.
پسماد ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، محمدحسن فصیح گفت: یکی از ویژگی‌های اجرای طرح تحول نگهداشت شهر رسیدگی و آراستگی تجهیزات شهری است که یکی از این تجهیزات مخازن پسماند است که همه روزه استفاده عموم مردم از آن صورت می‌گیرد.

نصب زیرمخزنی‌های بتنی پسماند در معابر منطقه ۲۲

فصیح ابراز کرد: از آنجا که زیرمخزنی های فلزی به مرور پوسیده می شوند، لذا واحد ۱۳۷ و اداره خدمات شهری در راستای اجرای طرح ۳۶۰ درجه با هدف ارتقای بهداشت زیست محیطی تعدادی از زیر مخزنی‌های فلزی را حذف و نوع بتنی راجایگزین شد.

با توجه به اینکه استفاده از زیر مخزنی های فلزی به دلیل ضربه خوردن، زنگ زدگی، فرسوده شدن سازه، سرازیر شدن شیرابه زباله، سرقت و … مناسب نبوده و هزینه کردن برای این نوع از زیر مخزنی ها به نوعی هدر رفت منابع مالی محسوب می شود، لذا زیر مخزنی بتنی گزینه بهتری است؛ چرا که سازه های بتنی علاوه بر زیبایی و کیفیت بالا ویژگی هایی چون دوام و استحکام، مقاومت در برابر عوامل فیزیکی و جوی مقرون به صرفه تر و نصب سریع و آسان داشته و امکان سرقت آن نیز وجود ندارد.