جنجالی بر سر تخلیه زباله‌های منطقه ویژه پارس جنوبی به سایت پسماند شهری خوزی فارس

پنجشنبه 09 فروردین 1403 ساعت 12:13
جنجالی بر سر تخلیه زباله‌های منطقه ویژه پارس جنوبی به سایت پسماند شهری خوزی فارس

انتقال هرگونه پسماند خشک و تر از شهرستان‌های همجوار به سایت پسماند شهرداری خوزی ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

پسماند ایران، انتشار اخبار و عکس‌هایی درباره انتقال و تخلیه پسماندهای خشک و تر منطقه پارس جنوبی به سایت دفع پسماند شهرداری خوزی در شهرستان مهر استان فارس طی روزهای اخیر با حاشیه‌هایی همراه بود که فرماندار این شهرستان از ممنوع بودن این اقدام سخن گفت.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر اخبار و عکس‌هایی در فضای مجازی مبنی برانتقال زباله‌های منطقه ویژه پارس جنوبی به سایت پسماند شهرداری خوزی در فضای مجازی منتشر شده است.

فرماندار شهرستان مهر در این باره به ایرنا گفت: انتقال هرگونه پسماند خشک و تر از شهرستان‌های همجوار به سایت پسماند شهرداری خوزی ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

حمزه محمدی اظهار کرد: انتقال هرگونه پسماند خشک و تر از شهرستان‌های همجوار به سایت پسماند شهرداری خوزی ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار شهرستان مهر افزود: سایت پسماند شهرداری خوزی بر اساس قرارداد به بخش خصوصی واگذار شده و شرکت طرف قرارداد شهرداری اجازه حمل پسماند از هیچ شهرستانی ندارد و اگر کسی با این شرکت پیمانکار قراردادی بسته خلاف قانون است و فرمانداری نیز بر اساس قانون موضوع را در دست بررسی دارد و چنانچه شخص یا اداره و نهادی تخلفی در این خصوص داشته با آن برخوردقانونی می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر از طریق مکاتبه با اداره محیط زیست شهرستان خواستار جلوگیری از ورود کامیون‌های حمل زباله خشک و تر به سایت حمل زباله شهرداری خوزی شده‌ایم و در صورت تکرار برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مُهر از شهرستان‌های جنوبی فارس و در ۳۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.