همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 19:33
همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

رئیس سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری رشت گفت: حل معضل پسماند و مشکلات محیط زیستی از جمله برنامه‌های شهرداری رشت و شورای شهر پیگیر آن است.

به گزارش پسماند ایران ؛ همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا با حضور جمعی از فرزندان و خانواده‌های فراجا در رشت برگزار شد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری رشت در این همایش با اشاره به اینکه حل معضل پسماند و مشکلات محیط زیستی از جمله برنامه‌هایی است شهرداری رشت و شورای شهر پیگیر آن است گفت: حل این معضل زیست محیطی نیازمند مشارکت همه مردم و فرهنگ سازی در حوزه تفکیک زباله از مبدا است.
علی مقصودی با تاکید بر اینکه آموزش تفکیک زباله از مبدا باید از سنین پایین آغاز شود، افزود: سال گذشته دانش آموزان بیش از۱۵۰ مدرسه در رشت آموزش‌های لازم در زمینه تفکیک درست زباله از مبدا را فرا گرفتند. 
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تولید پسماند در شهر از غذا است که زباله‌تر محسوب شده و در باغچه امحاء می‌شود گفت: ۲۰درصد زباله‌های تولیدی دارای مواد ارزشمند بوده و بازیافت می‌شود و ۲۰ درصد زباله‌های تولیدی را باید دفن و امحاء کرد.
سید شمس شفیعی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ تفکیک زباله بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد گفت: تفکیک زباله از مبدا باید از خانواده و مدرسه در جامعه نهادینه شود.
عضو شورای شهر رشت افزود: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، سال گذشته ۲۰ هزار دانش آموز شهر رشت مبانی محیط زیست و حفاظت از آن را از کارشناسان مربوطه یاد گرفتند.

منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیمای گیلان