نخاله‌های ساختمانی به‌زودی به چرخه مصرف بازمی‌گردند

سه شنبه 10 آذر 1394 ساعت 02:42
نخاله‌های ساختمانی به‌زودی به چرخه مصرف بازمی‌گردند
ی خدمات ارائه شده از مراکز ساختمانی دریافت می شود

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به معضلات پسماندهای ساختمانی و عمرانی در شهر تهران گفت: روزانه در پایتخت بین 40 تا 50 هزار تن پسماندهای ساختمانی و عمرانی تولید می‌شود.
حسین جعفری درخصوص مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی گفت: در تهران روزانه بین 40 تا 50 هزار تن پسماندهای ساختمانی و عمرانی تولید می‌شود، حجم بسیار بالایی که متاسفانه مشکلات و معضلات بسیاری را برای شهر تهران به وجود آورده است. در همین راستا در حال حاضر بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی در تهران به دو برابر افزایش یافته است؛ همچنین دو قرارداد جدید نیز منعقد شده که مجموعا پنج هزار تن درخصوص استحصال خاک و نخاله افزایش ظرفیت ایجاد می کند. به زودی نیز شاهد شروع به کار کارخانه‌ای خواهیم بود که تمام خاک و نخاله ساختمانی از جمله خاک، شن و ماسه را استحصال می کند و به چرخه مصرف باز می گرداند.
جعفری درخصوص جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی در سطح شهر تهران تاکید کرد: در دنیا در مراحل ساخت از مصالحی استفاده می‌شود که تولید خاک و نخاله نمی کند و اگر هم پسماندی ایجاد شود کاملا مسیر بازیافت آن تعریف شده است و شهروندان نیز برابر قانون باید هزینه آن را پرداخت کنند؛ در حقیقت همه این موارد در مدیریت واحد تعریف شده اما متاسفانه در کشور ما این مدیریت ایجاد نشده و بخش‌های مختلف در این موضوع کار انجام می‌دهند.
وی با اشاره به سامانه مدیریت یکپارچه پسماندهای ساختمانی و عمرانی گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص مدیریت پسماندهای ساختمانی و عمرانی که در آبانماه سال گذشته به تصویب رسید، بهای خدمات ارائه شده از مراکز ساختمانی دریافت می شود تا با احداث کارخانه‌های استحصال به سمت مدیریت بهینه پسماندهای ساختمانی گام برداریم.