نصب مخازن زباله موجب بی نظمی شده است

شنبه 14 آذر 1394 ساعت 11:29
نصب مخازن زباله موجب بی نظمی شده است
نصب مخازن زباله موجب ایجاد بی نظمی در زمان بیرون گذاشتن زباله توسط برخی شهروندان شده است.

علی طاهری  مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه گفت: استقرار مخازن زباله در کوچه و خیابان ها این تصور را برای برخی شهروندان به وجودآورده که آنها هرلحظه که بخواهند، می توانند زباله هایشان را دراین مخازن تخلیه کنند.
وی با بیان اینکه هرگونه بی نظمی در بیرون گذاشتن زباله توسط شهروندان موجب هزینه های مضاعف بر شهرداری و در نتیجه اموال عمومی می شود، ادامه داد: لازم است که هر شهروند با احساس مسئولیت تا 9 شب بتواند زباله منزل خود را در منزل خود مدیریت کند چون در این صورت است که ضمن جلوگیری از ایجاد هزینه های مازاد، شهری پاک و زیبا خواهیم داشت.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه ابراز داشت: در گذشته زباله ها از درب منازل جمع آوری می شد و به مردم آموزش داده شده بود که راس ساعت 9 زباله هایشان را بیرون بگذارند اما با آمدن مخازن بزرگ مکانیزه به ندرت این قانون عرفی زیر پا گذاشته شد و اکنون در شهری مانند ساوه گاه در هر ساعتی که از کنار سطل ها رد بشویم شاهد هستیم که برخی شهروندان زباله های خود را در مخازن قرار می دهند.
طاهری بیان کرد: در قدیم سطل های کوچک زباله بود که هر خانه و ساختمانی برای خودش یک سطل بزرگ داشت و راس ساعت 9 زباله ها را دم در می گذاشتند اما پدیدار شدن مخازن زباله کم کم موجب ایجاد بی نظمی در خروج زباله ها از منزل توسط بعضی شهروندان موجب ایجاد نارضایتی ها دیگر مردم و در نتیجه به دنبال آن پایمال شدن بیت المال و حقوق شهروندی دیگران را در پی داشته است.
وی ابراز داشت: همچنین مخازن زباله فرصتی را فراهم آورده تا معتادان و... هر زمان که مایل باشند نسبت به رصد این مخازن اقدام کرده و بهداشت عمومی را به خطر اندازند؛ چراکه این تفکیک داخل مخازن به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی است و شهرداری نمی‌تواند با این مساله برخورد کند.