انتقال بیش از ۱۲هزار سرویس خاک و نخاله به حلقه دره

چهارشنبه 18 مرداد 1402 ساعت 20:05
انتقال بیش از ۱۲هزار سرویس خاک و نخاله به حلقه دره

بازرسان سازمان مدیریت پسماند کرج به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی در حریم و سطح شهر بوده و تخلیه‌های غیر مجاز را کنترل می‌کنند.

پسماند ایران : محمدرضا خسروی  ضمن اعلام انتقال بیش از ۱۲ هزار سرویس خاک و نخاله به حلقه دره در سه ماه گذشته، اظهار کرد: یکی از مشکلات سطح شهر که باعث نازیبایی فضاهای بصری شهر شده، تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله ساختمانی در معابر فرعی و ورودی‌های سطح شهر است.


وی افزود: با راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری جامع هیکو، تمامی عملیات‌های خاکبرداری پروژه‌های عمرانی و ساختمانی تحت نظارت مستقیم سازمان و با اختصاص کدهای چهار رقمی، ثبت کامل سرویس‌های خاک‌برداری در نرم‌افزار شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: با کامیون‌ها و میکسرهایی که اقدام به تخلیه غیرمجاز نخاله و خاک و بتن در سطح شهر می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

خسروی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت نظافتی شهر یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است، عنوان کرد: متأسفانه برخی از شهروندان با عدم توجه به توصیه‌ها و اخطارهای شهرداری نسبت به تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله در سطح و معابر شهر اقدام می‌کنند که این امر نه تنها موجب نارضایتی شهروندان بلکه باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی و مخدوش شدن چهره شهر می‌شود.

وی بیان داشت: بازرسان این سازمان به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی در حریم و سطح شهر بوده و تخلیه‌های غیر مجاز را کنترل می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند بیان داشت: مشارکت شهروندان تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های پاکسازی و جمع‌آوری نخاله‌ها خواهد داشت و از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود در صورت مشاهده تخلف، مراتب را با سامانه ۱۳۷ مطرح تا نسبت به رفع آن، اقدامات لازم صورت پذیرد.