روزی سه هزار تُن پسماند ساختمانی در سایت

شنبه 18 شهریور 1402 ساعت 11:55
روزی سه هزار تُن پسماند ساختمانی در سایت

معاون اجرایی و فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: روزانه حدود سه هزار تُن پسماند ساختمانی در سایت "گردنه زینل" این کلانشهر جمع‌آوری می‌شود.

پسماند ایران ،حامد شریفی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره روند جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی در اصفهان افزود: هر شهروند دارای عملیات حفاری و ساختمانی در سطح شهر باید به کارگزاری‌های مدیریت پسماند شهرداری مراجعه و اطلاعات پروانه ساخت خود را ثبت کند تا میزان پسماند او برآورد شود.
وی اضافه کرد: هزینه دریافت مدیریت پسماند(نخاله ساختمانی) بر اساس مُصوبه شورای شهر برای خاکبرداری و حفاری از شهروندان دریافت می‌شود.
معاون اجرایی و فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: ناظرانی برای رصد بارنامه، بارگذاری و ثبت اطلاعات در مبدا و محل تخلیه پسماند ساختمانی در نظر گرفته شده است تا در صورت مغایرت سنجی ثبت تخلف، از ادامه کار افراد مُتخلف متوقف شود.
وی تاکید کرد: کامیونداران حامل بار نخاله و پیمانکاران حفار باید پاسخگوی محموله ساختمانی خود باشند تا شاهد پسماندهای خارج از برنامه‌های پروژه‌ای در سطح شهر نباشیم.
شریفی در باره الزام شهروندان به اخذ مجوز برای تعمیرات جزیی ساختمانی نیز گفت: هنوز فرایند اجرایی برای شهروندانی که از طریق انجام تعمیرات جزیی ساختمانی پسماند تولید می‌کنند، ابلاغ نشده است.
با این حال، وی تصریح کرد: البته تا اوایل سال آینده پیش‌بینی شده است که مدیریت پسماند شهرداری با توجه به مسئولیت خود باید فرایند قانونی را در این زمینه طی کند.
معاون اجرایی و فنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بیان داشت: در حال حاضر آمار دقیقی در باره میزان ارتکاب تخلف در حوزه تعمیرات جزیی ساختمانی در دست نداریم اما به نظر می‌رسد این رقم قابل ملاحظه نیست زیرا هر شهروند برای کار ساختمانی خود از شهرداری مجوز دریافت می‌کند.
شریفی هشدار داد: اگر شهروندی به دور از کار نظارتی شهرداری اقدام به حفاری و خاکبرداری کند؛ عملیات او متوقف می‌شود.