آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس کرج

چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 14:17
آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مدارس کرج

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی آیین مهر پاک در چهار مدرسه کرج به صورت پایلوت برگزار خواهد شد.

به گزارش پسماند ایران، محمدرضا خسروی روز چهارشنبه ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم «مهر پاک» در چهار مدرسه کرج خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی فضای آموزشی در حوزه تفکیک زباله از مبدا و حفاظت از محیط زیست برای دانش آموزان تحت عنوان مهرپاک در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آموزش تفکیک زباله مبحث مهمی است که لازم است توسط مدارس و تالیف کنندگان کتاب‌های درسی بیش از پیش به آن پرداخته شود، این آموزش باید به گونه‌ای باشد که دانش آموزان نه تنها صرفا با یک درس حفظی که با یک درس کاملا کاربردی روبرو باشند و اهمیت این مساله به وضوح برایشان روشن شود.

خسروی اضافه کرد: مدارس یکی از مهم ترین مسئولیت‌های اجتماعی یعنی فرهنگسازی را به عهده دارند که انجام  درست این مسئولیت می‌تواند آینده روشن تری را پیش روی ما بگذارد؛ به این منظور دانش آموزان به عنوان همیار سازمان مدیریت پسماند معرفی خواهند شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اضافه کرد: تفکیک زباله از مبدا بهترین روش تفکیک زباله و یکی از راه‌ها برای کمک به محیط زیست است. برای تفکیک زباله از مبدا باید آن ها را دسته بندی کرد و در سطل های مشخص انداخت.

وی تصریح کرد: در این خصوص سطل‌های تفکیک زباله تهیه شده و در سطح مدارس کرج توزیع می‌شود که امیدواریم دانش آموزان در این امر همراهی کافی را داشته باشند.

این مسئول در پایان یادآور شد: از جمله اقداماتی که در حوزه مدیریت پسماند در دستورکار قرار می‌گیرد، سه شنبه‌های آموزشی است که در سطح مدارس انجام خواهد شد.