آشنایی ۲ هزار ارومیه‌ای با مدیریت پسماند

چهارشنبه 12 مهر 1402 ساعت 08:13
آشنایی ۲ هزار ارومیه‌ای با مدیریت پسماند

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از ارائه آموزش های تفکیک پسماند به ۲ هزار و ۱۰ شهروند در سال جار ی خبرداد.

به گزارش پسماند ایران رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: از ابتدای سال تاکنون به ۲ هزار و ۱۰ نفر با برگزاری دوره و با روش‌های متفاوت تبلیغی اصول تفکیک پسماند از مبدا در ارومیه آموزش داده شد که فرهنگ سازی میان دانش آموزان از محور اصلی این طرح است.

هادی بصاری با بیان اینکه تفکیک زباله در مبدا یکی از موارد اساسی زندگی اجتماعی است، افزود: طی ۶ ماه نخست سال جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان، تاکنون به بیش از ۲ هزار نفر از شهروندان در بخش‌های مختلف آموزش‌های لازم در زمینه تفکیک زباله از مبدأ ارائه شده است.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز در جامعه هدف جوانان اضافه کرد: دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک پسماند از مبدا است که از این رو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آموزش‌های لازم برای دانش آموزان ارائه می‌شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به فراگیری آموزش‌ها در جامعه ادامه داد: علاوه بر دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار نیز از جمله افراد موثری هستند که جزو جامعه هدف یادگیری اصول تفکیک پسماند از مبدا قرار گرفته‌اند و در همین جهت دوره‌های آموزشی برای زنان خانه‌دار در فرهنگسراها برگزار می‌شود.