نمایشگاه صنایع دستی از مواد بازیافتی در شهر چابهار راه‌اندازی شد

چهارشنبه 18 بهمن 1402 ساعت 18:21
نمایشگاه صنایع دستی از مواد بازیافتی در شهر چابهار راه‌اندازی شد

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک از راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی از مواد بازیافتی در شهر چابهار با همکاری اداره آموزش و پرورش، محیط زیست و فرمانداری گرامیداشت ایام الله دهه فجر خبر داد.

پسماند ایران، منصور رئیسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: هدف از راه اندازی این نمایشگاه آشنایی دانش آموزان با مقوله فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و همچنین حفظ و حراست از محیط زیست است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه دانش آموزان بیش از ۲۰ مدرسه صنایع دستی خود را در معرض دید عموم قرار دادند که با استقبال خوب قشرهای مختلف مردم قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های چابهار و کنارک عنوان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۶۰۰ اثر ساخته شده از پسماند خشک توسط دانش آموزان در نمایشگاه ارائه شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار نیز اظهارکرد: دانش آموزان با خلاقیت خود با استفاده از وسایل دور ریختنی توانستند صنایع دستی مختلف و جذاب و دیدنی را خلق کنند که این امر در ایجاد روحیه و نشاط خردسالان تاثیر زیادی دارد.

جواد سپاهی افزود: توان دانش آموزان خردسال دوران ابتدایی در ایجاد خلاقیت و نوآوری به عنوان آینده سازان ایران اسلامی واقعا ستودنی است و باید این موارد را ترویج کرد تا با راهنمایی معلمان بتوانند موفقیت‌های لازم را حاصل کنند.

وی از آموزش و پروش، محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک در برپایی ائده‌های خلاقانه تشکر و قدردانی کرد.