مناطق ده‌گانه کرج صاحب خانه بازیافت می‌شود

دوشنبه 23 بهمن 1402 ساعت 15:15
مناطق ده‌گانه کرج صاحب خانه بازیافت می‌شود

تا پایان سال دوخانه بازیافت دیگر در سطح کلان‌شهر کرج جانمایی خواهد شد تا به شهروندان ارائه خدمات داشته باشند.

پسماند ایران : رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از جانمایی خانه بازیافت عظیمیه کرج واقع در پارک ایران‌زمین خبر داد و گفت: تا پایان سال دو خانه بازیافت دیگر در راستای ارائه خدمات به شهروندان و فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند از مبدا در سطح کلان‌شهر کرج ایجاد خواهد شد.


محمدرضا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز از ادامه روند ایجاد خانه بازیافت در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: در این راستا یک خانه بازیافت دیگر در پارک ایران زمین واقع در عظیمیه کرج جانمایی شد.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا، افزود: پیش از این یک خانه بازیافت در خیابان بهشتی کرج مستقر شده بود که با استقبال خوب شهروندان همراه بود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: افرادی که با تحویل پسماند خشک به خانه‌های بازیافت ضمن اجرای طرح تفکیک از منزل ما را همراهی می‌کنند از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

خسروی اضافه کرد: با ادامه این روند تا پایان سال دوخانه بازیافت دیگر در سطح کلان‌شهر کرج جانمایی خواهد شد تا به شهروندان ارائه خدمات داشته باشند.

وی از اجرای ۳۰ خانه بازیافت تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و اضافه کرد: در نظر داریم تمام مناطق ده‌گانه کرج به خانه بازیافت مجهز شوند و دسترسی شهروندان به این امکانات تسهیل شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند در مسیر جمع‌آوری زباله‌گردها و چرخ‌دستی‌ها با دستور مقام قضائی پای کار آمد و تمام توان خود را در راستای فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا به کار گرفته است.

خسروی ادامه داد: مهر پاک، سه‌شنبه‌های آموزشی خانه به خانه از جمله طرح‌های آموزشی است توسط سازمان مدیریت پسماند ویژه گروه‌های سنی متفاوت اجرایی شده است.