۱۸۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز

دوشنبه 30 بهمن 1402 ساعت 13:35
۱۸۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از پیش بینی بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز خبر داد و گفت: مطابق با لایحه پیشنهادی ۶۸ درصد این بودجه عمرانی و ۴۵ درصد نیز جاری خواهد بود.

به گزارش پسماند ایران، حبیبه هراتی در جریان برگزاری یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز به تشریح وضعیت بودجه سازمان متبوع خود پرداخت و گفت: بر اساس برنامه های تدوین شده برای سال آتی سازمان مدیریت پسماند ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهاد شده است.
وی با اشاره به تحقق ۶۳ درصدی بودجه سال جاری، افزود: بودجه سال جاری سازمان پسماند ۱۱۰ میلیارد مصوب شده بود که ۱۷ درصد آن بودجه جاری و ۸۳ درصد آن نیز بودجه عمرانی را شامل می شود.
هراتی همچنین ضمن تشریح ردیف های درآمدی این سازمان در سال جاری با تاکید بر عدم بهره مندی از عوارض آلایندگی اظهار کرد: از عوارض پسماند هیچ مبلغی نتواستیم دریافت کنیم و فقط از این محل از شهرهای همجوار دریافت شده است.
وی با بیان اینکه برای سال آینده ۳۳ میلیارد تومان از محل عوارض و خدمات پسماند پیش بینی شده است، ادامه داد: این اعتبار در سال جاری۱۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که ۶ میلیارد تومان آن را از شهرهای اقماری دریافت کرده ایم.
هراتی درآمد حاصل از پسماند بیمارستانی را از دیگر محل های درآمدی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز برشمرد و اضافه کرد: میزان درآمدی از ردیف ستاد پاکیزه‌گی نیز ۴۰ میلیارد تومان است.
به گفته هراتی درآمد حاصل از خدمات فنی و ایمنی بر اساس بودجه مصوب سال جاری دو میلیارد تومان بود که با توجه به اجرای طرح های مختلف با تحقق ۱۶۰ درصدی روبرو هستیم و پیشنهاد شده است برای سال آینده این میزان به ۲.۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
وی از بهره مندی بودجه مصوب ۱۰ میلیارد تومانی از محل درآمدی کارکرد تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین این سازمان در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: با توجه به تحقق سه میلیاردی آن طی ۹ ماهه امسال مقرر شد این ردیف درآمدی در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به ۹ میلیارد تومان کاهش پیدا کند.
هراتی عنوان کرد: درآمد سازمان از محل فروش اموال غیرمنقول در سال جاری نیز ۲۵ میلیارد بود که سه میلیارد آن محقق شده است.
وی در ادامه سخنان خود به تشریح اجرای پروژه های عمرانی پرداخت و یادآور شد: مدیریت و ساماندهی حمل زباله با۳۲ میلیارد تومان بودجه مصوب یکی از پروژه  عمرانی این سازمان است در سال جاری محقق نشده است بر همین اساس این پروژه را با پیش بینی ۳۴ میلیارد تومان در سال آینده اجرا خواهیم کرد.
تحقق اجرای پروژه دفع پسماند بهداشتی با  ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری از دیگر پروژه هایی بود که هراتی از آن یاد کرد و گفت: در سال بعد نیز ۱۰ میلیارد اعتبار برای این پروژه پیشنهاد شد.
وی همچنین از کاهش بودجه برای اجرای طرح های مطالعاتی و آموزشی سال جاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خبر داد و گفت: امسال این میزان سه میلیارد تومان بودکه به دو میلیارد در سال آتی کاهش یافت.
هراتی افزود: در سال ۱۴۰۳ تجهیز ماشین آلات ۱۵ میلیارد، خرید و بازساری باسکول ۵۰۰ میلیون، تملک و آماده سازی نخاله گاه ها دو میلیارد، تکمیل و تجیهز ساختمان یک میلیارد، احداث سد بتنی برای کنترل شیرابه جهت اطمینان برای مرکز جدید دفن زباله با اعتبار سه میلیارد، تعمیر پمپ پسماند دفن  ۵۰۰ میلیون، نگهداری و توسعه فضای سبز دو میلیارد، خرید تانکر آب و ماشین آلات ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
وی تجهیز سیستم نظارت تصویری مرکز دفن با یک میلیارد تومان، تجهیز و نگهداری شیرابه مرکز دفن یک میلیارد و ۲۰۰ تومان، نگهداری و ‌عقیم‌سازی سگ های بلاصاحب دو میلیارد، تجهیز محل نگهداری سگ ها یک میلیارد، اورهال و تجهیز کارخانه کمپسوت ۶ میلیارد، خرید و تولید نرم افزارها ۵۰۰ میلیون تومان، حمایت و توانمدسازی  فعالیت های اجتماعی ۵۰۰ میلیون، ورزش همگانی یک میلیارد تومان را از دیگر برنامه های پیشنهادی سازمان در سال آینده برشمرد.
وی در ادامه از خرید ۲۰ ‌دستگاه ماشین آلات حمل زباله ۱۱ تنی از محل اعتبارات مناطق دهگانه خبر داد و تصریح کرد: طبق دستور اکید شهردار تبریز ماشین آلات سواری برای این سازمان خریداری نشده است.
هراتی در بخش دیگری از سخنان خود مدیریت سگ های بلاصاحب را پرچالش ترین معضلات شهری عنون کرد و افزود: ۱۷ نهاد در ساماندهی و جمع آوری سگ ها دخیل هستند.
وی با بیان اینکه به طور روزانه ۹۶۰ تا ۱۰۵۰ تن پسماند از سطح شهر تبریز جمع آوری می شود، گفت: طی سال آینده، ماهانه ۶۰ میلیارد اعتبار برای جمع آوردی پسماند پیش بینی شده است.

منبع خبر : آژانس خبری نصر