سومین سلول دفن زباله در سایت صفیره اهواز احداث می‌شود

سه شنبه 08 اسفند 1402 ساعت 11:25
سومین سلول دفن زباله در سایت صفیره اهواز احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: با پایان یافتن کار مطالعاتی و ابلاغ قرارداد به پیمانکار، عملیات احداث سلول شماره سه سایت صفیره آغاز می‌شود.

پسماند ایران، محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: اهواز سال‌ها دارای یک سلول جهت دفن زباله بود، ابتدای دوره جدید مدیریت تکمیل و بهره‌برداری از سلول شماره دو در اولویت قرار گرفت و از ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با بهره‌برداری از سلول شماره دو، دفن اصولی زباله در سایت صفیره در حال انجام است و برای ارتقای دیواره‌های آن قراردادی منعقد شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این پروژه ۱۴۴ هزار متر مکعب عملیات خاک‌ریزی دارد تا ظرفیت این سلول افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: شرایط سایت صفیره باید بهبود پیدا کند و عملیات بهسازی آن در دستور کار قرار گرفته است، با انجام پروژه‌های روشنایی، مسیرهای دسترسی سایت در شرایط بهتری قرار گرفته، به نحوی که از دو سال گذشته تاکنون هیچ‌گونه آتش‌سوزی در این سایت رخ نداده است.

ثابت‌قدم با تاکید بر اینکه با جمع‌آوری به‌موقع زباله‌ها و اجرای روکش خاک وضعیت آن‌ها کنترل می‌شود، تصریح کرد: نگاه ما باید همواره به آینده باشد، برای اینکه بتوانیم در آینده نیز شرایط دفن بهداشتی زباله را داشته باشیم احداث یک سلول جدید در دستور کار قرار گرفت تا مشکلاتی که طی چند سال گذشته با توجه به تکمیل نشدن سلول شماره دو ایجاد شد، در آینده ایجاد نشود.

وی ادامه داد: با توجه به ابعاد سلول‌ها و حجم تولید زباله، هر سلول می‌تواند چهار تا پنج سال زباله‌های تولیدی خود را دفن کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: طراحی و کار مطالعاتی احداث سلول شماره سه در سایت صفیره به پایان رسید، همچنین مناقصه آن انجام شده است و در حال حاضر در فرایند ابلاغ قرارداد به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به پیمانکار است تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.