۹۱۵ پاکبان مشغول خدمات‌رسانی در برف به رشت

سه شنبه 08 اسفند 1402 ساعت 16:40
۹۱۵ پاکبان مشغول خدمات‌رسانی در برف به رشت

شهروندان در این روزهای برفی در تولید زباله مدیریت داشته و همکاری لازم را با این سازمان انجام داده‌اند که امیدواریم مدیریت در تولید زباله و تفکیک از مبدا در تمام سال ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به آماده باش کامل این سازمان در برف، گفت: ۹۱۵ نفر پاکبان مشغول ارائه خدمات در زمینه جمع‌آوری پسماند، برف‌روبی معابر، بازگشایی مسیرهای پرتردد، ماسه و نمک پاشی و تمیزکردن تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر هستند.

علی مقصودی امروز هشتم اسفند ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خدمات ارائه شده توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت از ابتدای بارش برف تاکنون، اظهار کرد: در شب نخست بارش برف، جمع‌آوری پسماند در سطح شهر بدون اخلالی انجام شد و خوشبختانه با تدابیری که اندیشیده شده روال به صورت عادی با مشارکت شهروندان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به بارش بیش از ۷۰ سانتی‌متر برف در منطقه لندفیل سراوان علی‌رغم باز بودن مسیر، به‌دلیل لغزندگی جاده برای خودروهای سنگین جمع‌آوری پسماند، جهت جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی مقرر شد پسماندهای جمع‌آوری شده در کارخانه کودآلی دپو شود و امروز روند عادی حمل به مرکز لندفیل سراوان در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به مشارکت پاکبانان در ارائه خدمات به شهروندان در روزهای برفی، گفت: حدود ۵۰۰ نفر پاکبان از ابتدای بارش برف با اولویت بازگشایی مسیرهای ورودی به مکان‌های پرتردد نظیر درمانگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها و ادارات مهم مشغول بازگشایی مسیر هستند و این روند در سطح شهر همچنان انجام می‌شود.

مقصودی با اشاره به اینکه برف تکانی شاخه‌های درختان و برف‌روبی پیاده‌روهای اصلی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: به‌دلیل اینکه برف موجود آبدار است به همین دلیل بازگشایی مسیرهای منتهی به منهول‌های روان آب‌های سطحی شهر نیز به منظور هدایت این آب‌ها توسط پاکبانان سازمان پسماند انجام شد و این روند ادامه دارد.

وی تمیزکردن تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط پاکبانان سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت بیان کرد و افزود: ۹۱۵ نفر پاکبان در زمینه‌های مختلف نظیر جمع‌آوری پسماند، برف‌روبی معابر، بازگشایی مسیرهای پرتردد شهر، ماسه و نمک پاشی و تمیزکردن تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر مشغول ارائه خدمات به شهروندان وم سافران هستند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با تقدیر از شهروندان رشتی در مدیریت تولید زباله، تصریح کرد: توصیه سازمان مدیریت پسماند به شهروندان تلاش برای کاهش تولید حجم زباله به صورت مستمر است اما شهروندان در این روزهای برفی در تولید زباله مدیریت داشته و همکاری لازم را با این سازمان انجام داده‌اند که امیدواریم مدیریت در تولید زباله و تفکیک از مبدا در تمام سال ادامه داشته باشد.