اجرای طرح استقبال از بهار در قزوین

یکشنبه 13 اسفند 1402 ساعت 11:02

سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از آغاز طرح استقبال از بهار این سازمان با عنوان آب و جاروی بهاری خبر داد.

به گزارش پسماند ایران، مهدی امینی گفت: در راستای تنظیف نقاط مختلف شهری و به خصوص محلات طرح استقبال از بهار آغاز شده است و ۱۰۰ نفر از نیرو‌های این سازمان متشکل از  ۹۰ پاکبان و ۱۰ نیروی نظارتی در این طرح مشارکت دارند.

وی ادامه داد:۶ دستگاه خودروی مخزن شوی ۱۲ دستگاه نیسان و پیکان وانت، ۷ دستگاه خودروی خاور، یک دشتگاه بابکت، یک دستگاه خودروی واترجت و نیز یک دستگاه خودروی جنتکس  و ۲ دستگاه تانکر آب ۱۲۰۰ لیتری جهت شتستشوی انهار و معابر در طرح آب و جاروی بهاری خدمت رسانی خواهند کرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند قزوین گفت: با توجه به فرارسید عید و افزایش چشمگیر پسماند‌های خانگی، ۳ دستگاه خودروی کشنده به همراه ۷ دستگاه سمی تریلر به صورت ۲۴ ساعته در حال انتقال پسماند‌های شهروندان به مجتمع پردازش و  دفن پسماند پاکسار می‌باشند.

امینی گفت: پاکسازی اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری، تعویض، تعمیر و رنگ آمیزی مخازن فرسوده، تنظیف معابرو ورودی‌ها و خروجی‌های شهر، پاکسازی برچسب و پوستر کنی، جمع آوری و حمل پسماند‌های حجیم و پاکسازی زمین‌های غیر محصور در سطح شهر از جمله اهداف این طرح است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند قزوین  با تاکید بر اهمیت تفکیک پسماند‌های خانگی اضافه کرد:غرفه‌های تفکیک سطح شهر در ایام منتهی به سال نو آماده خدمت رسانی می‌باشند و شهروندان می‌توانند پسماند‌های خشک خود را  به این غرفه‌ها تحویل نمایند

امینی اظهار کرد: همواره در آستانه سال نو و شروع خانه تکانی، شاهد تولید مقادیر زیادی از پسماند‌های خانگی هستیم که بخش زیادی از آن از نوع پسماند‌های حجیم است و نمی‌توان آن را همراه با پسماند‌تر یا خشک تحویل داد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند به منظور ساماندهی این بخش از پسماندها، افزود: تدابیری اتخاد شده تا شهروندان قزوینی درخواست جمع آوری پسماند‌های حجیم از جمله موکت، فرش، مبل مستعمل و کمد را از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت کنند تا مأموران سازمان در اولین فرصت با مراجعه به آدرس ثبت شده، برای جمع آوری این اقلام اقدام کنند.

منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین