2 مورد از زباله‌گردی زنان در تهران مشاهده شده است

جمعه 18 اسفند 1402 ساعت 16:48
 2 مورد از زباله‌گردی زنان در تهران مشاهده شده است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: آمار دقیقی از تعداد زنان زباله‌گرد در تهران ندارم، اما وجود ۲ مورد از این زنان تا کنون گزارش شده است.

پسماند ایران : رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: ما در اجرای طرح «نوماند»، چون با ماشین به درب منازل مردم مراجعه می‌کنیم و اگر زنان زباله‌گرد رانندگی بلد باشند و گواهینامه رانندگی داشته باشند، از آنها به عنوان راننده استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در صورت اینکه زن زباله‌گردی گواهینامه رانندگی داشته باشد، قطع به یقین جزو اولویت‌های ما این است که این زن‌ها را به عنوان راننده استخدام کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: تعداد زنان زباله‌گرد در تهران خیلی کم است و در بعضی موارد یکی الی دو مورد مشاهده شده است.

محمدی در ادامه تأکید کرد: ما اعلام کرده‌ایم که آمادگی داریم که زنان زباله‌گرد را به شرط داشتن گواهینامه استخدام می‌کنیم و تا کنون ۳ مورد هم مراجعه کرده و با آنها مصاحبه کرده‌ایم تا به عنوان راننده ماشین‌های طرح نوماند استخدامشان کنیم.

وی اضافه کرد: حکم ماموریتی ما محدود است و ما تنها جایی که می‌توانیم زنان زباله‌گرد را مشغول به کار کنیم، تنها به عنوان همین راننده خودرو‌های طرح نوماند است.