شهرتکانی در ارومیه آغاز شد

یکشنبه 20 اسفند 1402 ساعت 11:55
شهرتکانی در ارومیه آغاز شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت:طرح شهرتکانی در استقبال از نوروز و سال ۱۴۰۳ از سوی نواحی شش‌گانه سازمان مدیریت پسماند در سطح شهر ارومیه آغاز شده است.

پسماند ایران به گزارش ایلنا، هادی بصاری در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه طرح شهر تکانی تا پایان اسفند ماه تداوم دارد، گفت: در قالب این طرح، سطح شهر ارومیه از سوی پاکبانان، واحد ماشین آلات و عوامل اجرایی نواحی شش‌گانه سازمان نظافت و شست‌و‌شو می‌شود.

به گفته وی ساماندهی ورودی‌های شهر ارومیه جهت آماده‌سازی برای استقبال از نوروز و مسافران در دستورکار سازمان قرار گرفته و به صورت شبانه‌روزی اقدامات نخاله‌برداری و تسطیح ورودی‌ها انجام می‌گیرد.

بصاری رنگ‌آمیزی و تعمیر ۲هزار مخزن ۷۰۰ لیتری، پاکسازی جاده‌ها و ورودی‌های سطح‌شهر، نظافت و شست‌وشوی ۹۰۰ شارع اصلی و شارع‌های فرعی، پاکسازی قطعه‌های خالی و برداشت نخاله‌های ساختمانی، شست‌وشوی مستمر تمام جداول و نرده‌ها همچنین شست‌وشوی تمام تابلوها را از جمله اقدامات اجرایی در قالب طرح شهر تکانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات و یک هزار نیروی خدماتی و نظارتی، پاکسازی، لایروبی جوی آب، تسطیح و نخاله‌برداری قطعه‌های خالی، پاکسازی و شست وشوی باکس‌های زباله و رنگ‌آمیزی نرده‌ها را بصورت روزانه و به شکل مستمر در محلات مختلف شهر انجام می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: مشارکت شهروندان و همراهی آنان در این طرح در داشتن شهری پاک امری ضروریست و شهروندان می‌توانند نظرات و مشکلات خود را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی‌ کنند.