۶۰۰ پاکبان در ستاد نوروزی مدیریت پسماند قزوین خدمات ارایه می‌دهند

دوشنبه 21 اسفند 1402 ساعت 09:16
۶۰۰ پاکبان در ستاد نوروزی مدیریت پسماند قزوین خدمات ارایه می‌دهند

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ۶۰۰ پاکبان با ۶۰ دستگاه خودرو در ستاد نوروزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین، خدمات قابل قبولی را به شهروندان و مسافران ارایه می دهند.

پسماند ایران، مهدی امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از ماه های گذشته طرح عملیاتی ستاد نوروز را برای استقبال از بهار در دستور کار خود قرار داده که طی آن نظافت ویژه اماکن متبرکه، تفریحی و تاریخی، معابر، پاکسازی نخاله های ساختمانی و پوسترهای غیرمجاز سطح شهر انجام شود.

وی ادامه داد: در طول سال و به صورت روزانه ۲۶۰ تن زباله در قزوین تولید می شود که در ۱۰ روز پایانی سال این میزان تا حدود ۲۰ درصد نیز افزایش پیدا کرده و به ۳۰۰ تن می رسد.

به گفته امینی، گروه های خدمات رسان سازمان مدیریت پسماند نایلون های زباله را نیز برای روز ۱۳ فروردین ماه در مبانی ورودی و خروجی سطح شهر بین شهروندان توزیع می کنند تا زباله های رها شده در طبیعت از سوی آنان جمع آوری و تحویل پاکبان ها داده شود.

این مسوول با بیان اینکه پاکسازی حاشیه و حریم راه ها مربوط به اداره راهداری است اما سازمان مدیریت پسماند نیز در این امر اقداماتی انجام می دهد، تشریح کرد: بیش از ۱۰۰ ساعت ماشین آلات سنگین از جمله لودر و کامیون های سازمان مدیریت پسماند طی روزهای گذشته در جاده های ارتباطی شهر قزوین فعالیت داشته و اقدام به پاکسازی معابر و محیط کردند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمع آوری زباله های شهر قزوین مکانیزه و مخزن گذاری شده و حدود چهار هزار و ۶۰۰ مخزن ۷۰۰ لیتری نیز در شهر وجود دارد، تاکید کرد: از شهروندان قزوینی درخواست داریم تا زباله های خود را همه روزه بین ساعت ۲۱ تا ۲۲ بیرون بگذارند.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری سگ های بلاصاحب سطح شهر قزوین اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ قلاده سگ را زنده گیری کرده ایم که از این تعداد ۵۰۰ قلاده مربوط به اسفندماه بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: توصیه دیگر ما به شهروندان در طول سال و به ویژه ایام نوروز این است که غذارسانی به سگ های بلاصاحب در داخل سطح شهر را انجام ندهند چرا که این مساله باعث می شود تا جمعیت بسیار زیادی از سگ ها به داخل شهر راهی شوند که این مساله معضلات دیگری را نیز هم برای شهروندان و هم شهرداری ایجاد می کند.

گفتنی است؛ هزینه زنده گیری، عقیم سازی و رها سازی یک قلاده سگ حدود ۱۵ میلیون ریال است که شهرداری قزوین از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه کرده است.