روزانه ۷۷۰ تن پسماند خانگی در ایام نوروزی قزوین جمع آوری شد

چهارشنبه 15 فروردین 1403 ساعت 12:28
روزانه ۷۷۰ تن پسماند خانگی در ایام نوروزی قزوین جمع آوری شد

 سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در ایام نوروز روزانه ۷۷۰ تن پسماند خانگی را پذیرش کرد که این میزان نسبت به روزهای عادی سال ۲۰ درصد افزایش دارد.

پسماند ایران، مهدی امینی اظهار کرد: طرح عملیاتی ستاد نوروزی استقبال از بهار، با هدف زیباسازی محیط شهری، نظافت معابرسطح شهر و اماکن تاریخی، مذهبی و سیاحتی و نیز آماده سازی این اماکن برای شهروندان و پذیرایی از مسافران نوروزی در قزوین انجام شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۵۲ نیروی نظارتی و ۵۴ هزار و ۱۶۱ نفر ساعت نیروی اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری در این طرح مشارکت داشتند.

امینی با بیان اینکه مجتمع دفن و پردازش پسماند پاکسار، پذیرش پسماند ۲۱ شهرداری و بیش از ۲۰۰ روستای سطح استان را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: همچنین طی همین مدت نیز روزانه ۱۳ میلیون مترمربع از معابر سطح شهر توسط پاکبانان رفت و روب شد که این میزان نسبت به دیگر روزهای سال ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گفته این مسوول، ۷۴۵ تن جمع آوری پسماندهای ساختمانی رها شده در معابر و مسیرهای ورودی شهر قزوین، ۱۲۰ تن جمع آوری شاخه های هرس شده درختان معابر و همچنین ٧٢٠ متر مربع پاکسازی معابر از پوستر و تراکت های تبلیغاتی از جمله اقدامات انجام شده در طرح استقبال از بهار سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین را در بر می گیرد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: ۴۵۰ قلاده سگ از سطح شهر قزوین طی این مدت جمع آوری و پنج هزار و ۴۲۰ مبلمان شهری و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز پاکسازی و شستشو شد.

امینی اضافه کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در طرح عملیاتی ستاد نوروزی استقبال از بهار شامل پاکسازی اماکن مذهبی ،تاریخی، گردشگری، تعویض، تعمیر و رنگ آمیزی مخازن فرسوده، جمع آوری و حمل پسماند های حجیم و پاکسازی زمین های غیر محصور در سطح شهر بوده است.