تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای اهداف زیست محیطی امضا شد

شنبه 18 فروردین 1403 ساعت 11:50
تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای اهداف زیست محیطی امضا شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از امضای تفاهم مشترک همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در راستای اهداف زیست محیطی خبرداد.

به گزارش پسماند ایران؛ حبیبه هراتی گفت: باتوجه به ضرورت کار فرهنگی و آموزشی در حوزه مدارس و دانش آموزان تفاهم نامه همکاری مشترک توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز و آموزش و پرورش استان تهیه و به امضای شهردار محترم و مدیرکل آموزش و پرورش استان رسید.

هراتی افزود: تهیه پک های آموزشی، استفاده از ظرفیت بالقوه آموزش و پرورش استان، اختصاص منابع ۳۰درصدی بالاتر از قیمت مصوب حاصل از فروش پسماندهای خشک تفکیکی مدارس ،تهیه و تامین باکس های تفکیکی مدارس، برگزاری دوره های ویژه آموزشی از محور های اصلی این تفاهم نامه است.

وی تصریح کرد: تامین بخشی از اقلام مورد نیاز مدارس در قبال ارائه خدمات مشترک،برگزاری جشنواره هادرحوزه مدیریت پسماند در سطح مدارس، استفاده از ظرفیت رابطین آموزشی و همچنین استفاده از ظرفیت معلمان نهضت سوادآموزی در آموزش و فرهنگسازی مدیریت اصولی پسماند از دیگر سرفصل های اساسی این تفاهم نامه به شمار می رود.

هراتی در پایان اظهار امیدواری کرد: با انجام صحیح این طرح بتوانیم گام های بزرگی در راستای اهداف زیست محیطی شهرداری در خصوص مسائل زیست محیطی برداشته و به هدف اصلی خود درکاهش قابل توجه تولید زباله و حفظ محیط زیست پیرامون مدارس است دست یابیم.