حلقه‌دره تنها مرکز دپوی نخاله‌های ساختمانی کرج است

دوشنبه 27 فروردین 1403 ساعت 13:25
حلقه‌دره تنها مرکز دپوی نخاله‌های ساختمانی کرج است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: برای حفظ زیبایی بصری شهر کرج اغلب مراکز دپوی موقت نخاله‌های ساختمانی در سطح کرج جمع آوری شده است.

پسماند ایران : محمدرضا خسروی با اشاره به اینکه مرکز حلقه دره تنها مرکز دپوی ضایعات و نخاله‎های ساختمانی کرج است، اظهار کرد: تمام پیمانکاران صنعت ساختمان  و مجریان پروژه‌های عمرانی که فعالیتشان منجر به تولید نخاله و ضایعات ساختمانی می‌شود، باید به سازمان پسماند مراجعه و کدی چهار رقمی دریافت کنند تا مجوز شروع عملیات به آنها داده شود.

وی ادامه داد: تمام این فعالان باید در حین و پس از اتمام پروژه، نخاله و ضایعات ساختمانی خود را به مرکز حلقه دره انتقال دهند چون در غیر این صورت برگه تسویه حساب برای آنها صادر نمی‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه برای حفظ زیبایی بصری شهر کرج اغلب مراکز دپوی موقت نخاله‌های ساختمانی در سطح کرج جمع آوری شده،  تصریح کرد: در حال حاضر تنها دپوی منطقه ۹ فعال است که آن هم به زودی جمع آوری می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه زمین بایر و فاقد کاربری  در کرج بسیار کم است، رهاسازی نخاله در گوشه و کنار شهر بسیار دشوار است.

وی تاکید کرد: دپو کاران خاک برداری و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی با توجه به اینکه برای تسویه حساب باید مدارکی لازم مبنی بر تخلیه نخاله‌ها در مرکز حلقه دره را ارائه دهند، به هیچ وجه اقدام به رهاسازی این ضایعات در فضای شهری نمی کنند.

خسروی ابراز کرد: ممکن است برخی نخاله برهای جزئی گاهی اقدام به تخلیه نخاله در گوشه اتوبان کنند که این هم به ندرت اتفاق می افتد چون این موضوع هم از طریق  دوربین‌های سازمان حمل و نقل بار و مسافر و نیروهای پلیس راهور رصد می‌شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: به نظر می‌رسد بیشتر گلایه شهروندان از دپوی کیسه‌های نخاله مربوط به بازسازی و تعمیرات منازل است که گاهی در کنار منازل یا گوشه برخی معابر دیده می‌شود.

خسروی ادامه داد: جمع آوری این کیسه‌ها به عهده معاونت خدمات شهری مناطق دهگانه است و برای این کار سامانه‌ای تعریف شده است و نیروهای این مجموعه هم در گشت‌های روزانه خود تذکرات لازم را به کسانی که تعمیر و بازسازی دارند می دهند تا نخاله های خود را دپو نکنند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده نخاله‌هایی که چند روز در گوشه خیابان مانده و جمع آوری نشده می‌توانند با ۱۳۷ تماس بگیرند تا هر چه سریعتر به موضوع رسیدگی شود.

منبع خبر : ایسنا