فاز دوم کارخانه کمپوست آزادشهر بااعتبار20 میلیاردریال به بهره برداری خواهدرسید

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42

 

پسماند ایران : مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گفت: فاز دوم کارخانه کمپوست آزادشهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال شامل خریددستگاه ویندرو و راه اندازی خظ تولید کود آلی به زودی بهره برداری خواهد رسید

 
به گزارش پسماند ایران ، مهندس سردار زاده گفت : سازمان مدیریت پسماند استان گلستان در سال 1391 نسبت به احداث و تکمیل فاز اول کارخانه کمپوست آزادشهر با ظرفیت 250 تن در هر شیفت کاری و همچنین نصب تجهیزات مدرن اقدام نمود که خط صنعت کارخانه شامل تکنولوژی ایرسپراتور از جمله دستگاهای روز دنیا بوده که برای نخستین بار در کارخانه کمپوست آزادشهر نصب شده و در حال حاضر در حال بهر ه برداری می باشد.
وی گفت: فاز دوم کارخانه کمپوست آزادشهر با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد از اعتبارات ملی ومنابع داخلی شامل خرید دستگاه ویندرو و راه اندازی خط تولید کود آلی می باشد که دستگاه مورد نظر از کشور آلمان خریداری و درحال حاضر در سایت زون شرقی مستقر می باشد.
سردارزاده ضمن اعلام وضعیت موجود در کارخانه کمپوست آزادشهر گفت : کارخانه کمپوست یکی از پروژه های کلیدی در استان گلستان می باشدکه در جهت خدمت رسانی به مردم شرق استان و بر اساس طرح جامع مدیریت پسماند و همچنین دریافت مجوزهای قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور و کارگروه ملی پسماند بنا گردیده است.
وی در ادامه گفت : امید واریم با توجه به ورود سیستم ویندرو به سایت آزادشهر و راه اندازی آن و همچنین تکمیل سالن تخمیر در آینده نزدیک مشکلات و معایب آن بطور کامل مرتفع گردد.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان افزود : سازمان ضمن پاکسازی کامل 12 هکتار از عرصه محل دفن و پوشش کامل خاک و همچنین کاشت حدود 3000 اصله درخت و ایجاد کمربند سبز در این عرصه اقدام نموده است و در حال حاضر نیز عملیات اجرایی حصار کشی اطراف محل های دفن و کار خانه با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو پانصد میلیون ریال در حال حاضر در دست اقدام می باشد.
وی همچنین در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه تولید زباله از موارد انکار نشدنی وناگزیر زندگی بشری می باشد سازمان با فعالیتهای فرهنگی انجام شده و برنامه های در پیش رو هماهنگی شهرداریها و دهیاریهای استان و پشتیبانی معاونت محترم هماهنگی عمرانی استانداری ضمن تلاش در صدد اجرایی نمودن طرح تفکیک زباله در مبداء با محوریت شهرداریها نیز می باشد