پایان طرح تفکیک زباله از مبدأ در شفت

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42

 به گزارش پسماند ایران، یونس محمودی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و تومو آئوکی نماینده شرکت جایکا «آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن» در سالن اجتماعات فرمانداری شفت بررسی موانع و مشکلات و راهبردهای اساسی برای مقابله با انواع پسماند به عنوان یک ضرورت و مبحثی کاربردی در پیشگیری از هرگونه ناهنجاری زیست‌محیطی را از دلایل برگزاری این نشست عنوان کرد.

وی مقوله پسماند را یک هدف مهم در دولت تدبیر و امید در برنامه‌ریزی‌های مختلف به ویژه در تدوین و تنظیم بودجه در برنامه ششم توسعه دانست و افزود: برطرف شدن موانع زیست‌محیطی دغدغه مهم تمام مسئولان است.
فرماندار شفت این شهرستان را پایلوت میزبان تیم ژاپنی جایکا معرفی کرد و گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ به عنوان یکی از اساسی‌ترین اقدام‌ها در شهر احمدسرگوراب آغاز شده و تا پایان امسال در هر دو شهر شفت و احمدسرگوراب به پایان می‌رسد.
وی حضور تومو آئوکی نماینده جایکای ژاپن را مقدمه‌ای برای کالبد شکافی و ارائه رهنمودهای اجرایی و کاربردی در خروج شهرستان شفت از معضلات زیست‌محیطی برشمرد.
محمودی استقرار مرکز دفن بهداشتی زباله‌ها و اختصاص یک دستگاه زباله‌سوز استاندارد و منطبق بر آخرین فناوری روز جهان را از عمده‌ترین نیازهای شفت ذکر کرد. فعالیت‌های فرهنگی لازم برای بسترسازی پذیرش طرح‌های زیست‌محیطی توسط شهروندان صورت گرفته است.
فرماندار شفت خواستار افزایش اعتبار پسماند این شهرستان شد و خاطرنشان کرد: بستر برای احداث تصفیه‌خانه شهری در شفت فراهم شده است و امیدواریم با همکاری جایکا خبر خوش احداث این تصفیه‌خانه به شهروندان شفتی داده شود.
 در این جلسه تومو آئوکی نماینده جایکا به به ارائه توضیحاتی درباره طرح‌های زیست‌محیطی این شرکت در گیلان و برنامه‌های آینده آن در شفت پرداخت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری فارس