جداسازی زباله در مدارس شهرری آموزش داده شد

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42
جداسازی زباله در مدارس شهرری آموزش داده شد

شهرداری ناحیه 3 منطقه 20 تهران با آموزش تفکیک پسماندهای خشک به هزار و 850 دانش‌آموز دبستانی عملکرد مطلوبی در زمینه اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک داشته است.


به گزارش پسماند ایران  به‌نقل از روابط‌ عمومی شهرداری منطقه 20، امید کشاورز شهردار ناحیه 3 منطقه 20 شهرداری تهران هدف از انتخاب دانش‌آموزان برای آموزش تفکیک پسماندهای خشک را استفاده از ظرفیت‌های یادگیری دانش‌آموزان و اثرگذاری آن‌ها بر روی والدین ذکر کرد و اظهار داشت: ناحیه 3 به‌عنوان یکی از نواحی پایلوت برای اجرای طرح ملی آسمان آبی، زمین پاک انتخاب شد که در فاز اول، آموزش یک هزار و 850 دانش‌آموز دبستانی را در 9 مدرسه این ناحیه در دستور کار قرار دادیم.
وی در ارتباط با جزئیات آموزش دانش‌آموزان گفت: شهرداری این ناحیه با همکاری آموزش و پرورش و سازمان بازیافت از ابتدای مهرماه سال جاری، آموزش جداسازی پسماندها را در مدارس ابتدایی آغاز کرد. به‌گونه‌ای که آموزشگران این مجموعه به‌صورت مستمر و یک‌بار در هفته در مدارس حضور دارند و آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان و معلمان ارائه می‌کنند.
شهردار ناحیه 3 منطقه 20 شهرداری تهران تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های این دوره آموزشی، برگزاری مسابقه و ترغیب دانش‌آموزان برای جمع‌آوری زباله‌های خشک در منزل و تحویل آن به آموزشگران بازیافت در مدارس است که در نهایت با ارائه جایزه از آن‌ها تقدیر می‌شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح از دانش‌آموزان به‌عنوان محرک و مبلغ استفاده شد که تاکنون نتایج خوبی به‌همراه داشت.
کشاورز استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در بخش‌ها و مناسبت‌های مختلف را برای آموزش جداسازی پسماندهای شهروندان امری ضروری دانست و گفت: سعی ما بر این است که از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای هر چه بهتر طرح ملی آسمان آبی، زمین پاک بهره گیریم که طرح آموزش چهره به چهره، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بانوان، توزیع بروشورهای آموزشی تفکیک زباله در میان شهروندان، برگزاری جشن اعیاد و نمایش‌های خیابانی با محوریت بازیافت از دیگر اقدامات شهرداری ناحیه 3 منطقه 20 تهران در اجرای این طرح به‌شمار می‌آید.