جمع آوري 53 تن پسماند خشک از بوستان هاي شهر تهران

دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 19:26
 جمع آوري 53 تن پسماند خشک از بوستان هاي شهر تهران
پهمکاري و تعامل شهروندان در تفکيک و تحويل پسماند در روز 13 فروردين بازتاب روشني از فرهنگ سازي، اطلاع رساني و آموزش شهروندي توسط سازمان مديريت پسماند بوده است.
 

طبق روال هر ساله و از ساعات اوليه صبح روز 13 فروردين سازمان مديريت پسماند با همکاري گروه هاي مردمي، حمايت بانک شهرکه همواره نگهدار محيط زيست بوده و هماهنگي و همکاري مناطق 22 گانه اقدام به توزيع کيسه‌هاي پسماند، بروشورهاي آموزشي واقلام..
به گزارش خبرگزاري آريا،حسين جعفري، مدير عامل اين سازمان ضمن اعلام اين خبر گفت: در راستاي حراست از محيط زيست، از ساعات اوليه روز انس با طبيعت در بوستانهاي منتخب سطح شهر، مبادي ورودي و خروجي شهر و تفرجگاه‌ها بسته‌هاي آموزشي، بروشور و کيسه‌هاي پسماند در بين شهروندان و مسافران نوروزي توزيع شد.
وي اظهار داشت: در روز13 فروردين که شهروندان در کنار خانواده از طراوت و شادابي طبيعت استفاده مي‌نمايند، سازمان مديريت پسماند با همکاري بانک شهر بعنوان حامي هميشگي محيط زيست، با ارائه خدمات وامکانات لازم به شهروندان ايشان را به حفاظت از محيط زيست ترغيب نمود.
توزيع 13 تن کيسه پسماند به همراه بيش از 48 هزار عدد کارت قرعه کشي، حضور بيش از 200 نفر از آموزشگران ادارات پسماند مناطق، بکارگيري 200 دستگاه خودرو جمع آوري پسماند، برگزاري 51 سامانه نشاط واجراي 32 برنامه آموزشي توسط گروه هنري، برپايي 136 غرفه اطلاع رساني توسط ادارات پسماند و توزيع تقريبي 90000 عدد بروشور به همراه بسته‌هاي فرهنگي در بين شهروندان و مسافران نوروزي از اقدامات ارائه شده به شهروندان در روز طبيعت توسط شهرداري بوده که توسط دکتر جعفري اعلام شد.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند حضور سمن‌هاي زيست محيطي و حرکت نمادين آن‌ها با دوچرخه در بين شهروندان در روز 13 فروردين را جلوه‌اي مسلم از تعامل و همکاري گروههاي مردمي عنوان نموده که شهروندان را به اجراي مطلوب‌تر جدا سازي و تفکيک پسماند ترغيب نموده بطوريکه در پايان روز طبيعت ما شاهد جمع آوري بيش از 53 تن پسماند خشک بوده‌ايم.
دکتر جعفري در ادامه با تاکيد بر اهميت آموزش و فرهنگ سازي در خصوص تفکيک پسماند در مبدا افزود: همکاري شهروندان در تفکيک و تحويل پسماند در روز 13 فروردين وارائه بيش از 53 تن پسماند خشک جدا سازي شده از پسماند‌هاي‌تر انعکاس روشني از تلاش مديران شهري در خصوص فرهنگ سازي واطلاع رساني در مقاطع زماني و سطوح مختلف بوده است. وي در پايان ضمن قدرداني از گروه‌هاي مردمي و همکاري ايشان در ارائه هر چه مطلوب‌تر خدمات به شهروندان، خاطر نشان کرد: تعامل تک تک شهروندان با طرحهاي جاري مديريت پسماند به ويژه تفکيک پسماند در مبدا آسمان آبي و زمين پاک را براي ما و آيندگان ما به ارمغان خواهد آوردوسلامت شهروندان را ارتقاء خواهد بخشيد