جمع آوری زباله از طبیعت کار ارزشی محسوب می شود

جمعه 04 اردیبهشت 1394 ساعت 13:15
جمع آوری زباله از طبیعت کار ارزشی محسوب می شود
یکی از معضلات محیط زیستی موجود در سطح استان تهران وجود انبوهی از زباله های رها شده در مناطقی مانند حوزه رودخانه جاجرود است 


به گزارش پسماند ایران، محمد هادی حیدرزاده در مراسم پاک سازی حاشیه رودخانه جاجرود که به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد، افزود: خوشبختانه شوراهای روستای این منطقه اعم از خسروآباد و سعید آباد در این خصوص فعالیت های خوبی داشته اند و امروز نیز این برنامه فرهنگی و نمادین به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و فرمانداری پردیس باحضور مردم و تشکل های زیست محیطی در کنار مسئولین برگزارشد.
مدیرکل حفاطت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اینگونه اقدامات باید از یک حالت نمادین خارج شود تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا حفاظت از محیط زیست به عنوان یک ارزش اجتماعی در فرهنگ مردم نهادینه شده است .
وی با اشاره به حرکت ارزشمند تماشاچیان تیم های ژاپنی و کره ای که بعد از اتمام مسابقات تیم های خود در ورزشگاه‌ها به جمع آوری زباله های خود می پردازند تصریح کرد گفت: این تماشاگران بارها نشان داده‌اند که صرفنظر از نتیجه مسابقه، مسائل فرهنگی و زیست محیطی برایشان اهمیت بیشتری دارد و به همین خاطر به صورت خودجوش با به صدا درآمدن سوت پایان بازی، به تمیزکردن جایگاه‌ها و سکوهایی می‌پردازند که از آنجا تیمشان را تشویق کرده‌اند.
حیدرزاده در ادامه گفت : در کشور مابا توجه به سابقه فرهنگ ایرانی و عقبه دینی و مذهبی حفاظت از محیط زیست باید بصورت یک فرهنگ در دل همه گان جای گیرد.
وی تاکید کرد :متاسفانه در بعضی جاها جمع کردن زباله از دل طبیعت یک کار کم اهمیت تلقی می شود درصورتیکه پاکسازی طبیعتی که بدست انسان ها با زباله درهم آمیخته شده، یک کار ارزشی است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تصویب لایحه حفاظت از خاک در دولت اظهار داشت : امیدواریم پس از تصویب این لایحه در مجلس و تبدیل شدن آن به قانون، مدیران سرزمینی که معمولا بخشداری ها و دهیاری ها هستند کار بیشتری در حوزه مدیریت پسماند به اجرا در آورند.
هفته زمین پاک با شعار زمین پاک با حفاظت ازآب و خاک از دوم اردیبهشت آغاز گردیده که به این مناسبت افتتاح چند طرح زیست محیطی و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح استان در دستورکار برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران قراردارد.

 

منبع : خبرگزاری مهر