تولید روزانه 1000 تن زباله در آذربایجان غربی

جمعه 04 اردیبهشت 1394 ساعت 13:49
تولید روزانه 1000 تن زباله در آذربایجان غربی
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از تولید روزانه بیش از یک هزار و 890 تن زباله در سطح شهرها و روستاهای استان خبر داد.


پرویز آراسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با متغیر عنوان کردن سرانه تولید در سطح شهرها و روستاهای استان، گفت: سرانه تولید روزانه زباله در شهرستان‌های آذربایجان غربی یک هزار و 350 تن و در سطح روستاها 540 تن اعلام شده است.
وی سرانه تولید روزانه زباله در سطح روستاها و شهرهای آذربایجان غربی را یک هزار و 890 تن اعلام کرد و با بیان اینکه این سرانه تولید دو برابر تولید زباله در اروپا است، اظهار کرد: تولید زباله کمتر می‌تواند به کاهش آلایندگی منابع نیز کمک کند.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی سرانه تولید روزانه زباله را در شهرستان ارومیه 500 تن عنوان کرد و افزود: به عبارت دیگر هر شهروند ارومیه‌ای در طول روز 750 گرم زباله تولید می‌کند.
آراسته به سه محور مهم در نظر گرفته شده در اداره حفاظت محیط زیست استان در سال 94 اشاره کرد و گفت: تولید کمتر زباله در مبدا، تصفیه فاضلاب‌ها و حفاظت از خاک از محورهای مهم این اداره کل در طول امسال است.
وی از مردم درخواست کرد تا در زمینه تولید زباله از مبدا تجدید نظر کرده و در حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگه‌داشتن آن تلاش کنند.