تجهیزات تخصصی مدیریت پسماند از سود بازرگانی معاف می شوند

چهارشنبه 03 تیر 1394 ساعت 19:45
 تجهیزات تخصصی مدیریت پسماند از سود بازرگانی معاف می شوند
براساس مصوبه هیات وزیران معافیت جهیزات تخصصی مدیریت پسماند از سود بازرگانی

 سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: براساس مصوبه هیات وزیران با استناد به اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و به پیشنهاد وزارت کشور تجهیزات تخصصی مدیریت پسماند از سود بازرگانی معاف می شوند.
به گزارش پسماند ایران از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مزبور، حاکی است: هیات وزیران با استناد به اصل صد و سی و هشتم قانون اساسی و به پیشنهاد وزارت کشور موضوع مدیریت پسماندهای تولیدی در کلانشهرها را تصویب کرد.
براساس این گزارش، هیات وزیران در مصوبه ای دستگاه های ذیربط را به اجرای اقدامات مربوط به مدیریت پسماند در زمان بندی تعیین شده، ملزم نمود و برای پیشبرد بهتر این هدف، تجهیزات و تأسیسات تخصصی مدیریت پسماند را تا پایان سال 1395 از پرداخت سود بازرگانی معاف اعلام کرد.
هیات وزیران در تصویب نامه خود، وزارتخانه های کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های مدیریت و برنامه ریزی،سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان صدا و سیما و شوراهای اسلامی کلان شهرها به عنوان دستگاه های مجری در مدیریت پسماند معرفی شده اند.
فهرست تجهیزات و تاسیسات تخصصی مدیریت پسماند باید با پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت به تصویب کمیسیون موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات برسد. سازمان توسعه تجارت در این گزارش خاطرنشان ساخته است تجهیزات یادشده تا پایان سال 1395 از پرداخت سود بازرگانی معاف هستند.
اعتبارات مورد نیاز اجرای مدیریت مطلوب پسماندهای تولیدی در کلانشهرها، پس از پیش بینی در لوایح بودجه سنواتی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از محل منابع دولتی تعیین و با رعایت قوانین و مقررات تأمین می شود. این مصوبه که به استناد اصل 138 قانون اساسی و بنابر پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیأت وزیران رسیده به عنوان دستورالعمل به گمرکات اجرایی سراسر کشور ابلاغ شده است.