جابه جایی محل دپوی زباله کنگاور نیاز به راهکاری اساسی وعملی دارد

پنجشنبه 04 تیر 1394 ساعت 03:21
 جابه جایی محل دپوی زباله کنگاور نیاز به راهکاری اساسی وعملی دارد
تاخیر در انتخاب محل جدید دفع زباله کنگاور و پیامدهای روزافزون و نگران کننده زیست محیطی

معاون فرماندار کنگاور با تاکید بر اینکه جابه جایی محل دپوی زباله کنگاور نیاز به راهکاری اساسی وعملی دارد گفت: ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه در گرو هم افزایی و هم فکری مسوولان ذیربط در خصوص معضل اصلی شهر کنگاور است.
به گزارش خبرنگار پسماند ایران ،حجت اله امیری در کارگروه بهداشت و سلامت که در سرسرای فرمانداری کنگاور برگزار شد افزود: تاخیر در انتخاب محل جدید دفع زباله کنگاور و پیامدهای روزافزون و نگران کننده زیست محیطی و دود ناشی از سوزاندن زباله ها بر دغدغه و نگرانی مردم و مسوولان افزوده است.
وی با بیان اینکه محل دفع کنونی زباله ها، مشکلات عدیده ای را برای شهر و مردم به وجود آورده است تصریح کرد: برای تمرکز بیشتر بر روی مسائل بهداشتی و زیست محیطی از این پس کارگروه پسماند شهری در کنگاور فعال خواهد شد. امیری با اشاره به اینکه ما به عنوان نماینده دولت موظفیم سلامت شهروندان را تامین کنیم تاکید کرد: به هیچ عنوان کوتاهی شهرداری در رفع مشکلات جابه جایی محل دپوی زباله کنگاور قابل قبول نبوده و شهرداری باید نسبت به تعیین محل جدید و رفع این مشکل اقدام جدی کند.
رییس مرکز بهداشت کنگاور نیز در این نشست علاوه بر قرائت مصوبات پیشین به بیان نکاتی در مورد تهدید وبای التور در جامعه پرداخت و اظهار داشت: هر سال با فرا رسیدن تابستان بیمارهایی در کشور شایع می شود که یکی از آن ها، وبای التور است. شهرام روشنی نژاد گفت: امروزه وبا بیشتر در کشورهای جهان سوم به دلیل وضعیت ناسالم و غیربهداشتی آب های آشامیدنی دیده می شود‎.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 82 هزار نفر دارای 2 شهر و 84 روستاست و در 90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه و در ورودی استان واقع شده است

منبع :ایرنا