دفن اصولی روزانه ۶ تن زباله بیمارستانی بی خطر شده در سایت محمد آباد

یکشنبه 10 فروردین 1399 ساعت 11:55

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: پسماند‌های عفونی و بیمارستانی به روش کاملا بهداشتی و اصولی دفن شده و شهروندان هیچگونه نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

به گزارش پسماند ایران, مهدی امینی با اشاره به افزایش زباله‌های عفونی به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: روزان ه ۶ تن زباله‌ بی خطرسازی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر قزوین جمع‌آوری و به سایت محمدآباد منتقل می‌شود.

وی افزود:  به دلیل شیوع بیماری کرونا جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی و حتی خانگی با حساسیت زیادی انجام‌ می‌شود.

به گفته سرپرست مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به سیستم بی‌خطرسازی و اتوکلاو مجهز بوده و پسماندها پس از بی‌خطرسازی به سایت بازیافت زباله محمدآباد منتقل می‌شوند.
امینی  یادآور شد: هم اکنون تفکیک پسماندهای تر و خشک از مبدا به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  ممنوع بوده و هیچ پیمانکاری حق فعالیت در این زمینه را ندارد.
وی در ادامه افزود:: با  توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی با اخذ مجوزهای لازم با واحدهای صنفی متخلف خرید و فروش ضایعات و عوامل اجرایی آن در سطح شهر برخورد می شود.
به گفته سرپرست مدیریت پسماند شهرداری ؛ در راستای ارتقای سطح بهداشت معابر و مخازن سطح شهر نیز ۱۸۵ عدد مخزن ۷۷۰ لیتری، ویژه جمع‌آوری زباله خریداری و ۴۰۰ عدد از مخازن قبلی نیز بازسازی و رنگ آمیزی شد.
وی تاکید کرد: ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی سطح شهر نیز به صورت مستمر تا رفع خطر این ویروس ادامه خواهد داشت.