شهر یزد از نظر نظافت سرامد شهر‌های ایران است

یکشنبه 25 خرداد 1399 ساعت 20:13

مدیر منطقه دو شهرداری یزد گفت: ماهیانه هشت میلیارد ریال صرف جمع آوری زباله در سطح منطقه می‌شود.

به گزارش پسماند ایران، سید ابوالفضل کشفی مدیر منطقه دو شهرداری یزد با بیان اینکه شهر یزد از نظر نظافت و زیبایی سرآمد شهر‌های ایران است، گفت: ماهانه هشت میلیارد ریال صرف پاکیزگی شهر و جمع آوری زباله‌ها در سطح منطقه می‌شود.

او افزود: باید توجه کرد هیچ برنامه توسعه محوری بدون توجه به محیط زیست و حفظ آن، کامل، جامع و موفق نیست و این مسئولیت شهرداری را در زمینه حفاظت از محیط زیست بیش از پیش سنگین می‌کند.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد به تاثیرات متقابل انسان و محیط زیست اشاره و ادامه داد: حجم بالای اثرات مخرب وارده به محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسان به حدیست که در بسیاری از موارد جبران آلودگی‌ها خارج از توان خود پالایی طبیعت است و آلودگی به حد خطرناکی در محیط باقی می‌ماند.

او اظهار داشت: قرار دادن زباله خارج از منزل در هر ساعت شبانه روز  از سوی شهروندان موجب شده تا زیبایی شهر از بین برود و کنار تیر‌های برق پر از شیرابه‌هایی شود که خطر ابتلا به بیماری را برای عموم مردم ایجاد می‌کند.

کشفی از شهروندان خواست زباله‌های خود را راس ساعت ۱۰ شب بیرون از منزل قرار داده و از ریختن آب و مایعات در داخل پسماند‌تر خود داری نمایند تا از تولید شیرابه جلوگیری شود.