شهرداری ملایر مجبور به جمع‌آوری زباله‌ها در چند نوبت است

سه شنبه 17 تیر 1399 ساعت 09:55

 رئیس شورای اسلامی شهر ملایر بر لزوم مشارکت شهروندان در داشتن شهری سبز و سالم تأکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی مناطق به علت همکاری نکردن تعدادی از همشهریان، شهرداری مجبور است زباله ها را در چند نوبت جمع آوری کند.

پسماند ایران : جلیل کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از عرصه های خدمات رسانی شهرداری ها که اخیراً به منصه ظهور رسید، مشارکت در امر مبارزه با شیوع کروناویروس در سطح کشور با همکاری تمامی آحاد جامعه و کادر درمانی بود که البته در این مسیر پرنسل شهرداری نیز درخشیدند و در راستای بهداشت عمومی و پاکیزگی شهر گام های مؤثری برداشتند.

وی بر لزوم مشارکت شهروندان در داشتن شهری سبز و سالم تأکید کرد و افزود: در راستای پاکیزگی و نظافت فضای شهر، رفع و کاهش آلودگی های محیطی توسط نیروهای خدمات شهری اقداماتی نظیر جمع آوری زباله و نخاله های ساختمانی، لایروبی کانال ها و جوی های آب شست و شوی مخازن زباله معابر و شست و شوی معابر پرتردد به صورت هفته ای حداقل سه بار انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مناطق به علت همکاری نکردن تعدادی از همشهریان، شهرداری مجبور است زباله ها را در چند نوبت جمع آوری کند که این مسئله سبب متحمل شدن کار اضافی بر کارگران زحمتکش خدمات شهری می شود.

رئیس شورای شهر ملایر با بیان اینکه شهروندان باید با رعایت اصول بهداشتی، در امر جمع آوری زباله همکاری لازم را داشته باشند، افزود: جمع آوری به موقع زباله محله باعث جلوگیری از شیوع بیماری و تأمین سلامت محله می شود.

کولیوند توصیه کرد: با توجه به گرم شدن هوا و حضور بیشتر مردم در پارک ها و مکان های پرتردد باید شست و شوی و ضدعفونی مبلمان شهری، ست های ورزشی و وسایل بازی پارک های کودک در سطح شهر به صورت مستمر تا اعلام رسمی پایان اپیدمی کرونا در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که شهرداری به تنهایی قادر به انجام چنین کار بزرگی به طور روزانه نیست بنابراین مردم باید برای حضور در پارک ها اصول بهداشتی فردی و عمومی را رعایت کنند.

این مقام مسئول افزود: ملایر از معدود شهرهایی است که از زمان شیوع ویروس تاکنون نسبت به ضدعفونی و گندزدایی مبلمان شهری مخازن و خودروهای حمل زباله و معابر عمومی به صورت روزانه اقدام کرده و انتظار می رود این روند با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری گفت: با توجه به فصل تابستان در بعضی بلوارها مشاهده می شود درخت ها دچار آفت شده اند که در این راستا برای حفظ سلامت درختان و محیط اطراف آنها، شهرداری باید مانند گذشته نسبت به سم پاشی آنها اقدام کند.

کولیوند یادآورشد: با توجه به اینکه ما در منطقه ای کم باران قرار گرفته ایم و در زمینه تأمین آب کشاورزی سال هاست کمبود داریم، باید سازمان پارک ها و فضای سبز برای کاشت درختان از گونه های جدید و کم آب در سطح شهر استفاده کند.

رئیس شورای شهر ملایر خاطرنشان کرد: معاونت خدمات شهری باید در برنامه ریزی های خود نظارت بیشتری بر حسن انجام وظایف را لحاظ کرده  و همانطور که خدمت به شهروندان همواره در دستور کار شهرداری بوده است، انتظار می رود از این پس خدمت رسانی بیشتر و با دقت بهتری انجام گیرد.