امحا پسماندهای پزشکی با الزامات محیط زیستی

دوشنبه 30 تیر 1399 ساعت 16:57

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از تشدید نظارت بر مدیریت پسماند‌های پزشکی در استان خبر داد.

به گزارش پسماند ایران؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از امحا پسماند‌های پزشکی با الزامات محیط زیستی و نظارت بیشتر و مستمربر نحوه جمع آوری و بی خطر سازی این پسماند‌ها در استان خبر داد.

میرزائی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی در شرایط کرونایی گفت: تشدید نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی و درمانی استان مرکزی از سوی کارشناسان پایش محیط زیست بصورت مستمرانجام می گیرد.
او با بیان اینکه نظارت و پایش مدیریت اجرایی پسماند های بیمارستانی و ویژه و الزام به بی خطرسازی کامل پسماند های تولیدی در بیمارستان ها مورد توجه است افزود: فرآیند بی‌خطرسازی بیمارستان ها با استفاده از دستگاههای اتوکلاو در21 بیمارستان در سطح استان انجام میشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مرکزی گفت: پسماندهای پزشکی میبایست مطابق با الزامات محیط زیست امحا شود ودر بخش حمل و نقل هم تمهیدات لازم برای گندزدایی و ضدعفونی مستمر ناوگان حمل و نقل خصوصا خودروهای حمل کننده پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در مراکزی که بیماران مبتلا به کرونا در آن تحت درمان هستند نیز باید در نظر گرفته شود و در ادامه پس از انتقال پسماندهای پزشکی به مکان های مخصوص دفن هم باید با شرایط ویژه و با رعایت همه ضوابط بهداشتی و ایمنی و به طور روزانه با مواد گندزدا و با آهک مخلوط و دفن شده و به طور کامل با خاک پوشش داده شوند.
میرزایی در پایان با ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن رعایت ضوابط بهداشتی و مشارکت اجتماعی در شکست ویروس کرونا و تشکر از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه پسماندهای پزشکی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاههای متولی تاکید کرد.