روزانه ۱۸ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می شود

چهارشنبه 21 آبان 1399 ساعت 16:16

کریمیان با بیان اینکه این کارخانه بازیافت کاغذ با ظرفیت روزانه ۲۵ تن رول کاغذ کرافت و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت:روزانه ۱۸ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می شود.

به گزارش پسماند ایران، «ابوالفضل کریمیان» امروز(۲۱ آبان) در مراسم بهره برداری از فاز دوم کارخانه بازیافت کاغذ با بیان اینکه این کارخانه بازیافت کاغذ با ظرفیت روزانه ۲۵ تن رول کاغذ کرافت و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: مجتمع صنعتی بازیافت مواد و انرژی شماره یک سازمان مپ به عنوان بزرگترین خوشه صنعتی بازیافت کشور به شمار می رود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد افزود:در راستای بهسازی، نوسازی و توسعه این مجموعه اقدامات دیگری نیز انجام گرفته است که می توان به گازرسانی به صنایع مستقر در مجتمع صنعتی با احداث ایستگاه گاز و شبکه داخلی با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت همچنین حفاری ۱۶ حلقه چاه بیوگاز و خطوط جمع آوری و انتقال گاز به نیروگاه و تولید برق به منظور دبی بیوگاز استحصالی اشاره کرد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه روزانه ۱۸ هزار تن خاک و نخاله ساختمانی در شهر مشهد تولید می شود و به منظور اصلاح مسیر تردد این کامیون ها و ماشین آلات، آسفالت محل تردد آن نیز در جهت افزایش رضایتمندی رانندگان صورت گرفته است.

کریمیان تاکید کرد: کارخانه بازیافت آسفالت نیز در مجتمع صنعتی با فناوری جدید و اصلاح خط و ترکیب جدید از کلوخه و ترانشه با ظرفیت ۱۲۰ تن در روز گام موثری در جهت صرفه جویی و کمک فعالیت های عمرانی شهر برداشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد تصریح کرد: در یک ماه گذشته فعالیت های دیگری نیز در حوزه مدیریت پسماند محقق شده است، جمع آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی، افزایش ناوگان ماشین آلات خدمات شهری به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال از دیگر فعالیت های شاخص اخیر در زمینه مدیریت پسماند به شمار می رود.

منبع : خبرگزاری شبستان