راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت پسماندهای ساختمانی

سه شنبه 04 آذر 1399 ساعت 13:35

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی در اصفهان خبر داد.

پسماند ایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در زمینه راه اندازی سامانه مدیریت یکپارچه پسماندهای عمرانی و ساختمانی شهر اصفهان اظهار کرد: طی آخرین جلسات ما با روسا و کارشناسان سازمان حمل و نقل بار مقرر شد به منظور مدیریت و ساماندهی هرچه بهتر پسماندهای ساختمانی و جلوگیری از تخلیه های غیر مجاز، اطلاعات مربوط به خودروهای جمع آوری کننده پسماندهای ساختمانی و مبداء بارگیری از طریق سامانه باریار در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار بگیرد.

رحیم محمدی ادامه داد: همچنین طی فراخوانی اعلام شده است رانندگان جهت دریافت برچسب های شناسایی خودرو (تگ RFID) مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز در بازه زمانی مقرر، تگ را بصورت رایگان دریافت کنند. هدف از تخصیص تگ به خودروهای حمل پسماندهای ساختمانی، اتوماسیون ثبت اطلاعات ورود خودروها به سایت تخلیه و تسریع و تسهیل فرآیند کنترل و نظارت می باشد.

وی در این باره توضیح داد: این نشان ها دارای بارکد مشخصی است که برای هر خودرو اختصاصی بوده و اطلاعات مختلف مربوط به هر خودرو از طریق دوربین های تعبیه شده ورودی ثبت و ذخیره می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان همچنین به آموزش کاربران این سامانه در مناطق مختلف شهری نیز اشاره کرده و افزود: وب سایت این سامانه به نشانی waste.isfahan.ir  تقریبا کامل شده و در حال بارگزاری اطلاعات پایه است و بعد از آن نیروهای مختص این کار در هر منطقه که هم اکنون اقداماتی مانند صدور مجوز خاکبرداری را انجام می دهند، فرآیند کاری خود را تحت این سامانه انجام خواهند داد.

محمدی افزود: همچنین وبسایتی به نشانی cw.isfahan.ir  برای شهروندان و پیمانکاران طراحی و آماده شده است که امکان ثبت درخواست هایی مانند مجوز خاکبرداری، تمدید پروانه مجوز فعالیت پیمانکاران و درخواست خاک مرغوب در آن فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به ضرورت همکاری رانندگان و اتحادیه کامیونداران و بارکش های شهری برای دریافت تگ های ویژه خودروها در راستای تکمیل فرآیند مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی اشاره کرده و افزود: پسماندهای ساختمانی و عمرانی حجم بسیاری زیادی از پسماندهای عادی شهر را تشکیل می دهند که مدیریت اصولی آن به منظور حفظ محیط زیست و کاهش آثار منفی، نیازمند مشارکت همه جانبه میان تولید کنندگان، عوامل جمع آوری و متولیان مدیریت آن هاست و سازمان مدیریت پسماند برای بهبود هر چه بیشتر این همکاری، آمادگی کامل دارد.