پروژه‌های سازمان پسماند از زبان شهردار اصفهان

یکشنبه 16 آذر 1399 ساعت 17:37

شهردار اصفهان گفت: چندین پروژه محیط زیستی در این دوره مدیریت شهری در سازمان مدیریت پسماند شهرداری آغاز شد.


به گزارش پسماند ایران، قدرت‌الله نوروزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"برای حفظ محیط زیست و در راستای زیست‌پذیرتر شدن شهر اصفهان، چندین پروژه محیط زیستی در این دوره مدیریت شهری در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد.

خطوط پردازشی که در کارخانه پسماند اصفهان وجود دارد، سال ۶۸ با تکنولوژی ۳۰ سال پیش اروپا راه‌اندازی شده و قدیمی است شاید اکنون کارایی داشته باشد، اما برای تأمین اهداف آینده مناسب نیست از این رو از سال ٩٧ احداث خطوط جدید برای بهبود کمی و کیفی پردازش پسماندها در دستور کار قرار گرفت.

با احداث خطوط جدید که پیشرفته‌ترین خطوط پردازش با استانداردهای جهانی از جمله دو سرنده کردن، استفاده از کیسه باز کن به جای خرد کن و استفاده از سرند بالستیک است قرار است ظرفیت پردازش پسماند به میزان ۵۰۰ تن افزایش یابد و علاوه بر آن با استفاده از تکنولوژی جدید و محیط مناسب‌تر بر میزان کیفیت جداسازی پسماندها و مرغوبیت کود آلی بیفزاید. این پروژه با مدیریت بهینه دفع شیرابه و افزایش جداسازی مواد قابل بازیافت به کاهش خطرات محیط زیستی برای شهروندان کمک می‌کند.

پروژه هاضم بی‌هوازی که برای نخستین بار در اصفهان اجرا می‌شود، پروژه مهم دیگر سازمان مدیریت پسماند است؛ روشی مؤثر و علمی در راستای بهره‌وری حداکثری از پسماندها و کاهش آلودگی محیط زیستی برای شهر اصفهان همچنین مجتمع فناوری‌های زیست محیطی مدیریت پسماند با هدف کاهش دفن پسماند بر مبنای قانون حفاظت از خاک، افزایش میزان بازیافت مواد و تولید انرژی تجدیدپذیر از منبع پسماند شهری در راستای سیاست‌های توسعه پایدار ایجاد خواهد شد.

این مجتمع شامل سه واحد برای پردازش پسماند شهری است.

دیگر پروژه‌های مهم:

پروژه احداث و بهره‌برداری از فاز اول پیرولیز به عنوان اقدامی نو برای مدیریت بخش غیر ارگانیک پسماند و منطبق بر توسعه پایدار

همزمان با پروژه احداث خطوط جدید، پروژه احداث کانال انتقال شیرابه مربوط به خطوط جدید با هدف مدیریت شیرابه تولیدی و همچنین احداث و بهره‌برداری از لندفیل مطمئن پسماند پزشکی نیز در دستور کار قرار گرفته است تا با رویکردی اصولی بتوانیم گروه‌های مختلف پسماندها را مدیریت کرده و از انتشار انواع آلاینده‌ها در محیط زیست جلوگیری کنیم. "