شهرداری کرج کم کاری نمی‌کند

شنبه 08 خرداد 1400 ساعت 21:53

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: جمعیت سگ های بلاصاحب زیاد است و شهرداری کرج ماهانه حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای جمع آوری سگ ها اقدام می کند و بضاعت شهرداری کرج همین است.

پسماند ایران : محمد مسیبی، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج،با اشاره به  حجم بالای جمعیت  سگ های ولگرد  در سطح شهر و مشکلات مربوط به آن،  افزود:  ما در ماه گذشته حدود ۷۹ تماس از سوی شهروندان  برای موش و ۴۳۵ تماس در خصوص سگ داشتیم که پیمانکاران در محل حاضر و نسبت یه جمع آوری سگ‌ها اقدام می‌کنند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: نقص‌هایی در این زمینه وجود دارد اما بضاعت ما در این حد است. در حال حاضر شهرداری کرج ۴ قرارداد داریم که هر قرارداد حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که با راه اندازی مرکز باغستان در دو هفته آتی، حدود ماهی ۵۰۰ میلیون تومان برای جمع آوری سگ‌ها هزینه می‌کنیم. ما کم کاری نمی کنیم اما سگ‌ها زیادند و با توجه به شرایط  مالی کنونی، بضاعت و توانایی ما همین  اندازه است. 

این مدیر شهری با اشاره به وجود دو پناهگاه سگ باغستان و حلقه دره، گفت: با تعیین پیمانکار مرکز  نگهداری سگ در باغستان تا دوهفته آینده، ظرفیت نگهداری سگ در شهرداری کرج را از ۶۰۰ قلاده به هزار قلاده  می‌رسانیم. با توجه به خارج شدن  سگ‌هایی که به دلیل مشکلات جسمی با تشخیص دامپزشک، با مرگ با ترحم  از مجموعه  حلقه دره خارج می‌شوند، ظرفیت این مرکز اشباع نمی‌شود و در حال حاضر ۴۰۰ قلاده در مرکز حلقه دره وجود دارد. 

نمی‌توانیم به سگ‌های پلاکدار هم اعتماد کنیم

وی بر لزوم همکاری مردم در خصوص جمع آوری سگ های بلاصاحب تاکید کرد و افزود: گاهی مردم از جمع آوری سگ‌ها توسط پیمانکار جلوگیری می‌کنند. متاسفانه برخی از حامی نماها سگ‌های بلاصاحب را پلاک می‌زنند که مردم و همکاران ما در شهرداری فکر کنند سگ های عقیم شده است، بنابراین  ما نمی‌توانیم به سگ‌های پلاک دار هم  اعتماد کنیم.‌

روزانه ۲۰ الی ۳۰ سگ زنده گیری می‌شود

مسیبی با بیان اینکه در خصوص سگ‌ها قوانین شفاف است اما متاسفانه محافظه کارانه عمل می‌شود، گفت: در حال حاضر شهرداری کرج حدود ۴۰۰ میلیون تومان در خصوص جمع آوری سگ‌ها هزینه می‌کند. دو پیمانکار برای  زنده گیری سگ‌ها داریم؛ پیمانکار سامانه ۱۳۷ و دیگری پیمانکار مربوط به  قرارداد جمع آوری ۴ هزار قلاده سگ،  پیمانکار مربوط به پناهگاه باغستان و پیمانکار دیگری برای عقیم سازی و اقدامات در کلینیک دامپزشکی داریم و به صورت میانگین ۲۰ تا ۳۰ قلاده  سگ  در روز  زنده گیری می‌شود.

وی با اشاره به غذارسانی شهروندان به سگ‌ها، گفت: معمولا همشهریان در منطقه خود به  غذارسانی سگ‌ها اقدام می‌کنند  و سگ ها آن منطقه را به عنوان قلمرو خود محسوب می‌کنند و دیگر همسایه‌ها به این اقدام اعتراض می‌کنند.