اهمیت بی خطر کردن زباله‌های کرونایی برای مدیریت پسماند

سه شنبه 04 خرداد 1400 ساعت 23:05

با توجه به خطر زباله های کرونایی،دفع اصولی این پسماندها از اهمیت بیشتری برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری برخوردار است.

به گزارش پسماند ایران ،سید حسین ابراهیمی مسئول پسماند پزشکی و امور بهداشتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری،گفت: با توجه به افزایش حجم و خطر پسماند‌های عفونی بیمارستان‌های فعال در زمینه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، بی‌خطرسازی و دفع اصولی این پسماند‌ها از اهمیت بیشتری برای سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری برخوردار است.

او افزود: با اشاره به ورود ویروس کرونا در کشور و اقدامات پیشگیرانه در شیوع این ویروس؛ سازمان مدیریت پسماند با تاکید شهردار محترم و پیگیری‌های مدیرعامل سازمان، به صورت روزانه برنامه منظمی برای شستشوی سطل‌های زباله دارد و برای مخازن گندزدایی و ضدعفونی انجام می‌شود.

ابراهیمی گفت:این سازمان به منظور جلوگیری از هرگونه آلودگی و اشاعه بیماری و حفظ بهداشت محیط زیست شهری مرتبط با شهروندان که هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی ارتباط مستقیم با سلامت موجودات دارد، نسبت به نظافت و شستشوی مستمر و هفتگی و گندزدایی و ضدعفونی کردن سطل‌های زباله مکانیزه اقدام می‌نماید.

او همچنین از شسشتشوی روزانه جداول سطح شهر به منظور حفظ بهداشت محیط شهری خبر داد و افزود: در راستای زیبا سازی محیط شهری، آراستگی و پاکیزگی معابر و همچنین بالا بردن کیفیت نظافت شهر، جداول معابر و گذرگاه‌های سطح شهر توسط نیرو‌های معاونت فنی سازمان به صورت روزانه شستشو می‌شوند.

ابراهیمی با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا، بر ضرورت رعایت ضوابط زیست محیطی و رفع ایراد‌های احتمالی در دفع پسماند‌های عادی و عفونی تأکید کرد و گفت: شهروندان نیز نباید ماسک‌ها و دستکش‌های یکبارمصرف خود را در کوچه و خیابان رها کرده و باید حتما آن را در سطل‌های زباله قرار دهند.

او افزود: از شهروندان تقاضا داریم اقلامی نظیر ماسک و دستکش‌ها را پس از مصرف در کیسه‌های پلاستیکی محفوظ گذاشته و درب آن‌ها را بسته و در سطل زباله قرار دهند.

مسئول پسماند‌های پزشکی و امور بهداشتی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، گفت: باید بررسی جامع و همه جانبه‌ای در خصوص روش‌های صحیح نگهداشت، بازیافت و نحوه امحا زباله‌های بیمارستانی در کشور‌های خارجی انجام شود تا با استفاده از این تحقیقات، الگوسازی کرده و ابزار مورد نیاز را در داخل کشور تولید کرده یا تکنولوژی آن‌ها را وارد شود تا پسماند‌ها به شکل کاملا اصولی و بهداشتی امحا شوند.

منبع : خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری