تهیه و تدوین استانداردهای بین‌المللی مشاغل در اراک

سه شنبه 24 اسفند 1400 ساعت 10:38

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: برای اولین بار در کشور تهیه و تدوین استانداردهای بین‌المللی مشاغل توسط آکادمی این سازمان انجام شد.

پسماند ایران : مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به همکاری‌های انجام شده با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، اظهار کرد: با تکیه و بهره‌وری از توانمندی‌های کارشناسان آکادمی سازمان مدیریت پسماند، استاندارد شایستگی و ارزیابی حرفه‌ای شاغلان؛ در سه کد رشته تهیه و تدوین شد که در جوامع بین‌المللی کار، مورد حمایت و قابل سنجش است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: ایسکو (Isco) یا همان طبقه‌بندی حرفه‌ای مشاغل از جمله شاخصه‌هایی است که فعالیت کاری کارکنان یک مجموعه را مورد سنجش قرار می‌دهد و سازمان مدیریت پسماند با تهیه و تدوین این سند، جز اولین سازمان‌هایی است که گامی کاملاً علمی و محکم در این راستا برداشته است.

وی افزود: کدهای تهیه شده استانداردهای بین‌المللی مشاغل شامل ارزیابی و طبقه‌بندی فعالیت حرفه‌ای کارگران جمع‌آوری پسماند، کارگران تفکیک پسماند و فعالیت‌های رفت‌وروب شهری است.

فدوی اظهار کرد: تهیه و تدوین کد رشته‌های جامع مذکور برای اولین‌بار در کشور انجام خواهد شد که با حمایت سازمان فنی حرفه‌ای به صورت کتاب و یا بارگذاری در سایت استاندارد مهارت به آدرس rpc.irantvto.ir قابل دسترس خواهد بود.