به مناسبت روز زمین پاک برگزار شد؛ کارگاه آموزشی تفکیک از مبدا برای دانش آموزان منطقه حاجی پیرلوی ارومیه

سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 ساعت 10:49

به مناسبت روز زمین پاک توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و با مشارکت فرهنگسرای حاجی پیرلو کارگاه آموزشی برای دانش آموزان این منطقه برگزار شد.

به گزارش پسماند ایران، هادی بصاری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در این مراسم اظهار کرد: روز زمین پاک، فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش شهروندان درباره مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ پاسداری از زمین و طبیعت خداست تا بتوانیم برای حفظ زمین از خطرات زیست محیطی مشارکت کنیم.

بصاری افزود: مدیریت پسماند به ویژه تفکیک از مبدا نیز از اساسی ترین مقوله‌ها و دغدغه‌های سازمان مدیریت پسماند و دوستداران محیط زیست و زمین است. کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند است و یکی از راه‌های کاهش، تفکیک پسماند از مبدا است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

وی گفت: تفکیک پسماند از مبدا و جداسازی پسماند خشک از تر و فرهنگ‌سازی بازیافت باید از سنین پایین آغاز شود. دانش آموزان به خصوص در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک از مبدا هستند.

رئیس  سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان مدارس توسط اداره تفکیک از مبدا و روابط عمومی سازمان برگزار می‌شود و در پایان کارگاه نیز دفاتر و بروشورهای آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود.

بصاری ادامه داد: به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک کارگاه آموزشی توسط سازمان مدیریت پسماند با مشارکت فرهنگسرای حاجی پیرلو برای دانش آموزان این مدارس برگزار شد و آموزش‌های لازم به  دانش آموزان داده شد.‌

وی افزود: در پایان دوره آموزشی نیز دانش آموزان علاقمند به صورت داوطلب به عنوان پاکبان‌یار در مدرسه انتخاب شده و طی دوره‌هایی آموزش‌های مستمر جهت همکاری بیشتر به این دانش‌آموزان داده می‌شود.