خبر "خطر! آب تهران طعم زباله می‌گیرد! " تکذیب شد

چهارشنبه 11 خرداد 1401 ساعت 22:50
خبر

تکذیب شایعات انتشار گزارشی در یکی از سایت‌ها با عنوان «خطر! آب تهران طعم زباله می‌گیرد» / مکاتبات این امر در سال ۹۸ و در دوره مدیریت قبلی شهر تهران بوده است

پسماند ایران : شادی مالکی در گفتگو با پسماند ایران در رابطه با خبر «خطر! آب تهران طعم زباله می‌گیرد» گفت: در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند برنامه‌ای برای تغییر و جابجایی ایستگاه میانی دارآباد ندارد اما در راستای تلاش برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان به دنبال انتخاب زمین‌هایی که مناسب‌تر باشند و چالش کمتری برای شهروندان ایجاد کنند هستیم و نقاط مختلف شهر را مورد بررسی و کار کارشناسی قرار می‌دهیم اما قطعا موضوعات زیست محیطی و حفظ سلامت شهروندان برای ما در اولویت قرار خواهد داشت. مکاتبات این امر در سال ۹۸ و در دوره مدیریت قبلی شهر تهران و از سوی حمید موسوی شهردار وقت منطقه یک تهران انجام شده و به این دوره ارتباطی ندارد.

در محدوده منطقه یک، پسماندهای خانگی جمع‌آوری و به ایستگاه میانی دارآباد منتقل و بلافاصله پس از بارگیری توسط تریلرها به مجتمع آرادکوه منتقل می‌شود. اگرچه ما در شهرداری تهران همواره به دنبال ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به شهروندان هستیم و در این مسیر به صورت مداوم مکان‌های قابل دسترس‌تر برای خدمات‌دهی که چالش کمتری را به همراه داشته باشند را مورد رصد و پایش قرار می‌دهیم اما این بدان معنی نیست که بدون اخذ نظرات کارشناسان متخصص و اهل فن و با نادیده گرفتن پیوست‌های محیط زیستی و اجتماعی اقدام کنیم.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: در گذشته به جهت ساماندهی و افزایش رضایت شهروندان از محل انتقال زباله منطقه یک، پیشنهاد انتقال ایستگاه میانی دارآباد به منطقه سوهانک مطرح اما مکاتباتی که در این فیلم و گزارش به آنها اشاره شده مورد موافقت معاونت شهرسازی و معماری وقت قرار نمی‌گیرد.

مالکی همچنین تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و در پی تاکیدات اعضای شورای شهر و زاکانی شهردار تهران به مدیریت بهینه پسماند پایتخت، مطالعاتی در خصوص انتخاب زمین مناسب برای ارائه خدمات مناسب‌تر و کیفی‌تر در تمامی مناطق شهر صورت گرفته است. نکته مهم اینکه پس از انتخاب زمین مناسب برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر، اطلاعات جغرافیایی در اختیار کارشناسان و متخصصان سازمان محیط زیست قرار می‌گیرد تا در خصوص پیوست‌های زیست محیطی مطالعه و اعلام نظر کنند چرا که انتخاب هر زمینی برای جمع‌آوری، انتقال و دفن پسماند صرفا در حوزه اختیارات سازمان محیط زیست است.

ع ذیصلاح به ویژه سازمان محیط زیست اقدام نخواهد کرد.