تولید روزانه ۶۵۰ تن پسماند در قزوین

چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت 08:28

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: هر روز به طور متوسط ۶۵۰ تن پسماند در شهر قزوین تولید و جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش پسماند ایران، چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر قزوین شامگاه امروز با دستور کار بررسی جزئیات لایحه مناقصه امور خدماتی ایستگاه‌های پسماند شهرداری قزوین با حضور علی فرمانی رئیس، سایر اعضای شورا، حسین عمویی رئیس سازمان مدیریت پسماند و مهدی کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین در تالار مردم شهرداری قزوین برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در این جلسه با بیان اینکه هر روز به طور متوسط 650 تن پسماند در شهر قزوین تولید و جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: در 6 ماهه ابتدایی سال جاری 137 هزار تن پسماند شامل 42 هزار تن پسماند عادی و 95 هزار تن نخاله ساختمانی در استان قزوین جمع‌آوری و حمل شده که نسبت به سال قبل حدود 5 درصد افزایش داشته است.

حسین عمویی همچنین با اشاره به معضل رهاسازی سگ‌های ولگرد در سطح شهر قزوین اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری 1350 قلاده سگ ولگرد از سطح شهر قزوین جمع‌آوری شده تا جلوی ناامن‌سازی محیط زندگی برای مردم و گسترش برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان گرفته شود.

وی از تعمیر 500 مخزن زباله در 6 ماه اول سال خبر داد و گفت: شست‌وشوی مکانیزه مخازن، لایروبی نهرها، حفر چاه و بهسازی 21 حلقه چاه جذبی از دیگر اقدامات مدیریت پسماند شهرداری قزوین در نیمه اول امسال بوده است.

عمویی همچنین به اجرای طرح مبارزه با جوندگان به ویژه موش‌های فاضلاب اشاره کرد و افزود: توزیع نایلکس در فروشگاه‌های شهر قزوین، توزیع کیسه‌های پلاستیکی در کنار آموزش تفکیک زباله و ارسال پیامک‌های آموزشی از اقدامات ترویجی و آموزشی ما در حوزه مدیریت پسماند خانگی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مجتمع پردازش پسماند پاکسار ادامه داد:‌ ساخت استخر تبخیری برای شیرابه پسماند، توسعه فضای سبز، انتقال خاک‌های بیومکانیکی و فنس‌کشی از جمله اقداماتی بود که در این مجتمع پسماند صورت گرفته است.

بیشتر بخوانیدمدیریت پسماند کشور وارد فرآیند "ناصواب" شده است
بی‌اعتنایی بیمارستان‌ها و مطب‌ها به "تفکیک پسماند‌های عفونی و عادی"!
اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به طرح‌های بازیافت پسماند روستایی در قزوین
به گزارش تسنیم، در این جلسه قرار شد یک ایستگاه پسماند امانی به صورت آزمایشی و با قرارداد یک‌ساله راه‌اندازی شود و طرح‌های تفکیک پسماند با قیمت مناسب‌تری به بخش خصوصی واگذار شود.