اجرای طرح «جشنواره بزرگ بازیار» در اصفهان

شنبه 17 دی 1401 ساعت 11:38
اجرای طرح «جشنواره بزرگ بازیار» در اصفهان

طبق پایش اولیه جشنواره بالغ بر ۶۹۰۰ نفر از شهروندان در ماه‌های آبان و آذر در این جشنواره شرکت کردند و معادل ۱۳ هزار و ۱۵۴ شانس قرعه‌کشی ایجاد شد


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: طرح «جشنواره بزرگ بازیار» از آبان‌ماه امسال آغاز شد و تا پایان اسفند ادامه دارد؛ در قالب این طرح شهروندان می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک به ازای هر سه کیلوگرم بار تحویلی یک شانس شرکت در قرعه‌کشی به دست آورند.
به گزارش ایمنا، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: با توجه به اهمیت تفکیک پسماندها و لزوم تحویل پسماندهای خشک قابل بازیافت به مراکز ذی‌صلاح و برای افزایش مراجعه شهروندان به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک و جلب مشارکت آنها از طریق تشویق به تفکیک و تحویل اقلام بازیافتی طرح جشنواره بزرگ بازیار اجرا شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری آغاز شده است، گفت: این ویژه‌برنامه برای تمام شهروندان اصفهانی است و آنها می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های جمع‌آوری پسماند خشک در مناطق پانزده‌گانه با تحویل مواد قابل بازیافت خود به ازای هر سه کیلوگرم بار تحویلی یک شانس شرکت در قرعه‌کشی به دست آورند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق پایش اولیه جشنواره بالغ بر ۶۹۰۰ نفر از شهروندان در ماه‌های آبان و آذر در این جشنواره شرکت کردند و معادل ۱۳ هزار و ۱۵۴ شانس قرعه‌کشی ایجاد شد، بر این اساس به ازای هر منطقه یک نفر به قید قرعه انتخاب می‌شود، همچنین به شخصی که بیشترین مقدار بازیافت را تحویل ایستگاه داده باشد نیز جایزه تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این جشنواره نشان‌دهنده افزایش ۱۳ درصدی تناژ پسماند خشک تحویلی به ایستگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده و با توجه به استقبال شهروندان، این جشنواره تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت، همچنین متصدیان ایستگاه‌های پسماند که همکاری بهتری برای اجرای این جشنواره داشته باشند، مورد تشویق و تکریم قرار خواهند گرفت.

وی گفت: قرعه‌کشی این جشنواره در سه مرحله انجام می‌شود که اولین مرحله آن در روز چهارشنبه _چهاردهم دی_ برگزار شد. ۱۵ نفر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره به قید قرعه انتخاب خواهند شد و جوایز آنان در مراسمی جداگانه در حضور مدیران شهری اهدا خواهد شد.