ماهانه ۷ هزار تن پسماند خانگی در قزوین تولید می‌شود

سه شنبه 20 دی 1401 ساعت 20:50

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: بر اساس آخرین آمارهای امسال ماهانه هفت هزار و ۱۱۲ تن پسماند خانگی در شهر قزوین تولید و به وسیله ایستگاه‌های دفع پسماند جمع‌آوری می‌شود.

پسماند ایران : حسین عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به روند رو به رشد تولید پسماند در شهر قزوین اظهار داشت: بر اساس  آخرین آمارهای سال جاری ماهانه هفت هزار و 112 تن پسماند خانگی در شهر قزوین تولید و به وسیله ایستگاه‌های دفع پسماند جمع‌آوری می‌شود. این میزان پسماند در منطقه مرکزی شهر قزوین و نواحی منفصل شهری تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهر قزوین شش ایستگاه مدیریت پسماند داریم که کار جمع‌آوری و انتقال پسماند و زباله کلیه مناطق مرکزی و منفصل را به عهده دارند که در ماه‌های اخیر برخی اهالی نواحی منفصل شهری در حسن‌آباد، نجف‌آباد و وثو‌ق‌آباد گلایه‌هایی از عملکرد واحدهای جمع‌آوری پسماند داشتیم که برای برطرف مشکلات در این 3 نقطه اقدام شده است.

عمویی ادامه داد: در همین رابطه طرحی ویژه توسط ایستگاه شماره 5 مدیریت پسماند شهر قزوین اجرا شد و این 3 ناحیه به‌کلی از سطل‌های زباله شهری که مدتی بود پر شده بود و به آنها رسیدگی نشده بود، پاک‌سازی شد.

بیشتر بخوانیدشورای شهر شیراز جریمه دیرکرد پرداخت هزینه پسماند خانگی را حذف کرد
رئیس سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه با بحران رهاسازی پسماند و نخاله‌های ساختمانی در معابر و زمین‌های غیرمحصور مواجه هستیم، گفت: بنابراین با اجرای طرحی ضربتی بخش زیادی از این پسماند و نخاله‌های ساختمانی را جمع‌آوری و دفع کردیم. ضمن اینکه معابر مناطق منفصل شهری به صورت گروهی پاک‌سازی و همه جویبار‌های موجود در این مناطق لایروبی شد.